• Anonym

Ta varning på allvar?

Hej!

Hitta ingen kategori som passa för denna fråga jag önskar svar på.Jag är inte i en relation men har en man som jag träffar ibland som jag tycker mycket om. Problemet är att denna man gör mig förvirrad. Han kan visa intresse och sen bara försvinna, inte svara på sms. Efter lite påstötning och han är samma gulliga person igen och visar intresse. Så kan det hålla på ett tag. Det kan gå veckor mellan att vi hörs. Han tar dock kontakt också ibland.
    Min bild av honom är att han är intelligent, klok, varmhjärtad och fin och har humor. Det som gör mig bekymrad är nu att en person/kvinna berättat för mig, henne känner jag inte, träffa henne av en slump på en fest. Hon berätta att hon har haft en kort "romans" ej sexuellt dock. med honom. Hon hade också haft det så att han var seg med kontakt för att sen bli väldigt intresserad. Detta spel känner jag egentligen till, att man ska spela lite svårfångad. Men hur länge. Hon hade blivit varnad för denna kille att han skulle vara en sk player eller vad det var hon kallade det. Vad tror ni? Är det inte så att man kan misstolka en del. Att tro det är player fast de egentligen bara söker efter kärleken. Den här tjejen sa även andra konstiga saker som jag inte kan ta upp här. Hon nämnde också något om eller fråga mig rakt ut om jag såg henne som en rival nu? Att jag skulle vara "sur" på henne som att se henne som en konkurrent? Tankar jag får är att är det verkligen sant de här hon berättat så negativt om denna man eller kan det vara så att hon är butter för att han inte svara på hennnes intresse, för jag uppfatta det som att han var lite mindre "på" och att det var hon som var tvungen att ta kontakt mest. Hon hade blivit varnad tidigt av sin väninna men ändå fortsatt kontakten. kan det var lögner? Ska jag ta denna kvinnas ord på allvar? Min magkänsla säger att hon överdriver för det var hemska saker hon nämnde om denna man, förtal. Vad tycker ni? Ska jag berätta det för killen vad som pratas bakom hans rygg eller ska jag sopa det under mattan och ha kvar den fina bild som jag fått av honom. Han är mycket attraktiv med ett utseende som många faller för. Han är välutbildad med ansvarsfullt arbete, Bilden av att han skulle vara "dålig" stämmer inte för mig.Kan det vara svartsjuka? Hon slänger ut - Akta dig för honom! Min bild av honom krossas och vill inte lyssna på svaller. Men tänk om det är så här. Min största fråga i detta inlägg är- Ska jag ta det på allvar? Ska jag prata med honom om detta? Ska jag strunta i skvallret för det kan vara svartsjuka!?

Tacksam för lite råd!

• Svar på tråden Ta varning på allvar?
  • Tommy parterapeuten

Hej
    Den man du är intresserad av tycks inte behandla dig med respekt. Om han är intresserad av dig bör han se till att kontakten sköts på ett bra sätt. Nu verkar det som om  han bara vill ha en flyktig kontakt med dig. På ett sätt är det inget fel på det men du behöver förhålla dig till hela den bild du har. Jag tror att du ska vara lite försiktig i hur mycket du ska satsa känslomässigt på den är mannen. Om du vill och tycker det är trevligt kan du förhålla dig till honom som han förhåller sig till dig, flyktigt och distanserat. När det gäller skvaller ska man alltid ta det med en nypa salt. Om han verkligen vill spela ett spel som innebär att han ska vara svårfångad, så talar det för att han har ganska omogna strategier.

Hälsningar
    Tommy 

Svar på tråden Ta varning på allvar?