• missnikita

Svagt positivt graviditetstest

Hej! 
    Jag har haft 2 missfall nu inom 6 månader.
    I fredags fanns det ett svagt streck på graviditetstestet. I lördags var det liite starkare och idag (måndag) kanske lite starkare. Men det är fortfarande väldigt svaga streck.
    Beräknad mens idag. Borde det vara starkare streck?
    Betyder alltid ett svagt graviditetstest att det är missfall på G?
    Tänker på mitt förra missfall och då visade det ett svagt streck på testet.

Hjälp  

• Svar på tråden Svagt positivt graviditetstest
  • Lillahjärtat

Missnikita: jag har oxå ett jätte jätte jätte svagt streck imorse och googlade på svagt streck o då kom denna tråd upp.. så jag får vänta o se.. Hur är det då ? Har du fått bebis än ? :) grattis till lyckan :)

• bergabrud92

Hej hade ni verkar kunniga i denna tråden. Så kansle ni kam hjälpa mig med. Min mens tog slut 3 mars och sedan har jag haft en mindre blödning den 7 mars och idag men försvann typ lika fort som den kom är mest när.man går.på toan typ. Vet nån vad det kan va.är sjukt orolig då jag å min sambo vill ha barn

• missnikita

Min lilla pojk är nu 1 år och 2 månader :) Det där svaga svaga strecket visade sig vara en frisk bebis och det blev aldrig något missfall denna gången. Jag tror dock att man kanske är för ivrig att göra gravtestet...blev flyttat några dagar framåt sedan på det stora ultraljudet. Ibland kan det ta några dagar för ägget att fästa i livmoderväggen och då tror jag att strecket blir svagt.

• LisaPisa

Ibland kan man få svara streck när halten inte är jättehög, det är helt normalt.. blir det starkare och starkare så är du nog gravid :)

• loliita

Hej såg de var länge sen nån skrev här men alla ni verkar så insatt..skulle haft hjälp min menas är sen 17dagar har en menstruation cykel på 31-33 dagar.. Testade när mensen var sen 15 dagar och detta e mitt test är de poss eller spök?:( försökt snart i 1år.. Testet är apoteket hjärtans

• ChiliFrö
    loliita skrev 2014-09-25 15:50:27 följande:

Hej såg de var länge sen nån skrev här men alla ni verkar så insatt..skulle haft hjälp min menas är sen 17dagar har en menstruation cykel på 31-33 dagar.. Testade när mensen var sen 15 dagar och detta e mitt test är de poss eller spök?:( försökt snart i 1år.. Testet är apoteket hjärtans

Jag hade tolkat det som positivt men väntat några dagar och sen tagit ett nytt test med morgon urin :D

• AngelinaAr

Stort grattis det är plus och svagt är det ej kolla mitt tre dagar sen massa symptom

Hade missfall förra månaden... E helt nojig de verka inte har stigit tog idag samma svaga gode gud inte igen :(

bild
  • Endofighter

Hej efter utebliven mens och första försöket med preggo time, har jag en känsla av att testet är negativt mesans min sambo tycker det är svagt positivt. Jag kämpar med endometrios och vet att chanserna för en graviditet inte är så stor.

Visst är det svaga strecket ett spökstreck?
  • Sannesundberg

Hej!

Tog detta test med morgonurin imorse, bim+1 ... tester var ett ?Testa tidigt? gravtest från Lloyds apotek.. borde vara tydligare?? Vad tror ni??
  • 1pigg1

Jag vill bara tiosa om progesteronkräm. Den kan underlätta vid endometrios samt vid missfall.

Svar på tråden Svagt positivt graviditetstest