Anonym skrev 2012-05-22 16:12:50 följande:
Ni som haft gemensam vårdnad av erat barn men barnet oftast bott hemma hos er, (skriv vilket kön ni är) När barnet är 12 år alltså får välja själv vart hen vill bo, Vad har du hen valt och hur har ni reagerat?
Barn får inte bestämma hos vem av föräldrarna de ska bo när de är 123 år. Så där stöp den trådstarten.
Anonym (En mamma) skrev 2012-05-22 23:57:15 följande:
Mina barn valde att bo hos mig (en av varje kön). Jag vet inte hur jag ska beskriva min reaktion, jag blev glad, kändes som om jag vunnit en vinstlott

.
Dottern ville bo lite mer än vh hos pappan när han skilde sig från den fru som ungarna inte gillade men han ville inte det. Hon frågade två ggr med några års mellanrum men han sa nej båda gångerna. Jag tror han surade för att de valde att bo hos mig.
Lite OT-info:
När de tog studenten möblerade han om så att de inte ens kan sova hos honom och han ströp allt ekonomisk bistånd fast ingen av dem (givetvis!) inte hade jobb direkt efter skolan. Där funkar samhällssystemet inte alls! Ungarna får ingen hjälp från Arbetsförmedlingen på tre månader och underhållet klipps direkt de går ur skolan så det är bara för en mamma att försörja sina telningar bäst hon kan.
Det är tufft. Soc kan vägra försörjningsstöd av någon konstig anledning, samtidigt som den barnen bor med, lustigt nog inte tjänar ett par tusen mer per månad. Sen bantas bostadsbidraget också. För "barnet" räknas inte in i ev. bostadsbidrag utan blir plötsligt inneboende och förväntas betala kanske 1/3 av hyran själv... Undrar hur de tänkte?!