• snuppis

UL innan vändningsförsök

Jag ska på UL för att bedöma hur bebisen ligger. Bm tror den ligger i säte. antar att de blir vändningsförsök. Funderade på det med ul. Varför gör de det? Jo jag vet ju att de vill se hur den ligger den lilla. Men gör de som ett vanligt UL mäter de också benen armar huvudet och allt det som de gör i det vanliga ul? Eller kikar de bara att den ligger i tex säte? Hur stor är risken/chansen att jag ser könet på barnet? Menar jag är ju då i v 37 så det måste ju synas jättebra om de mäter tex låret

• Svar på tråden UL innan vändningsförsök
  • Strawberry3

Nej, de mäter ingenting utan kollar bara vilken del som ligger upp respektive ner. Det går snabbt så man hinner knappast se könet även om det inte är omöjligt. Du kanske ka få be om att veta, de har ju inga skäl att inte tala om det för dig. då kanske de kan ta extra tid på sig att kolla

• thebird

På mig gjorde de ett tillväxtultraljud innan vändningsförsöket, för att se hur stor bebis det var.

• snuppis
    Strawberry3 skrev 2012-05-24 19:01:07 följande:
    Nej, de mäter ingenting utan kollar bara vilken del som ligger upp respektive ner. Det går snabbt så man hinner knappast se könet även om det inte är omöjligt. Du kanske ka få be om att veta, de har ju inga skäl att inte tala om det för dig. då kanske de kan ta extra tid på sig att kolla
    oki tackar =) 
  • snuppis
    thebird skrev 2012-05-24 19:05:59 följande:
    På mig gjorde de ett tillväxtultraljud innan vändningsförsöket, för att se hur stor bebis det var.
    jaha oki kanske är olika då? 
  • thebird

Säkert olika för olika landsting. BM gjorde ett snabbt för att konstatera säte, sen gjorde de TUL innan vändningen uppe på förlossningen.

Svar på tråden UL innan vändningsförsök