• Daimstruten

Dålig i magen av cafe latte-diet dryck

Testade en sån där caffe latte-diet dryck häromdagen och kom på att den var väldans god. Tänkte då passa på inför sommaren att "deffa lite" Glad och tappa ett par kg genom att köra såna till lunch några dagar. Nu på tredje dagen så har jag blivit jättedålig i magen. Jag är helt säker på att drycken är skyldig och undrar därför om det här är en vanlig reaktion och vad man kan göra för att motverka det.

• Svar på tråden Dålig i magen av cafe latte-diet dryck
  • Eleonor01

Om man lever på flytande så blir man dålig i magen. Dessutom brukar det vara ganska hög laktoshalt i dem

• Fia 28

Mycket kaffe, mjölk och endast vätska, så ja inte konstigt att du blir dålig i magen.

• Daimstruten

Alltså jag har bara bytt ut ett enda mål mat om dagen. Ger det ändå denna effekt?

• Fia 28
    Daimstruten skrev 2012-05-25 15:14:34 följande:
    Alltså jag har bara bytt ut ett enda mål mat om dagen. Ger det ändå denna effekt?
    Vissa blir dåliga i magen av kaffe.
  • Daimstruten

När jag tänker till tror jag även att jag testat nån dryck (smoothie-karaktär) och den blev jag också dålig i magen av. Kan det vara nåt suspekt i pulvret som alla dessa drycker innehåller för att ge mättnadskänsla?

• Fia 28
    Daimstruten skrev 2012-05-28 20:22:42 följande:
    När jag tänker till tror jag även att jag testat nån dryck (smoothie-karaktär) och den blev jag också dålig i magen av. Kan det vara nåt suspekt i pulvret som alla dessa drycker innehåller för att ge mättnadskänsla?
    Ja det kan det nog.
Svar på tråden Dålig i magen av cafe latte-diet dryck