• peppis1

halva tiden, men så liten.. (bild med)

Hej! jag är har gått exakt halva tiden av min graviditet nu och känner skrutten där inne varje dag!
    Var hos barnmorskan idag och hon sa att allt ser kanon bra ut, mina värden är bättre än när jag kom in första gången, jag har gått upp  5 kg och det är tydligen som man ska... men jag är så frustrerad över att jag är så liten (tycker jag iallafall) jag kan bli riktigt grinig och ledsen vissa dagar och vill att det ska synas mer, min familj frågar ständigt om jag äter ordentligt för jag är ju så liten! så nu behöver jag en åsikt av dom som är eller har varit nyligen gravid (första barnet bär jag)  hur hade ni de?

• Svar på tråden halva tiden, men så liten.. (bild med)
  • Aint Your Fairytale

Jag tycker inte din mage är så jätteliten... Den är nog normalstor för den tiden. Glad

Jag kollade på mina magbilder och jag var inte mycket större i vecka 29 än du är nu. Tungan ute

~ Alice 5/2-2011 ~
  • TeamCaz

Ahaa kollar med mobilen o fick för mig att jag var på sida 1

Jag tycker den ser helt normal-stor för den veckan min var ungefär lika stor då vänta bara, magen kommer bli större

• shopahollic

Alla magar är olika, kan ju slänga upp en bild på mig idag i vecka 24 + med tredje barnet, har inte vägt mig på ett tag men det är minst 10kg +. Kan tillägga att min son var en stor pojke och jag väntar mig även att denna bebis kommer sluta på 55cm och 4700gr ;)
    Magens storlek har inte så mycket med hur stor bebis är så du behöver inte vara orolig!  

majbebis08.blogg.se *Bebis BF 260912* Mercedes 080521 & Leon 100131
  • Aint Your Fairytale
    shopahollic skrev 2012-06-02 11:24:39 följande:

Alla magar är olika, kan ju slänga upp en bild på mig idag i vecka 24 + med tredje barnet, har inte vägt mig på ett tag men det är minst 10kg +. Kan tillägga att min son var en stor pojke och jag väntar mig även att denna bebis kommer sluta på 55cm och 4700gr ;)
    Magens storlek har inte så mycket med hur stor bebis är så du behöver inte vara orolig!  

Precis, allt beror på hur bebisen ligger i magen... Glad
    ~ Alice 5/2-2011 ~
  • disturbed

Hej igen, lägger in 3 bilder på min mage från min graviditet... så ser du att du är helt normal i storlek

Här är jag fullgången me första barnet. 

Här är jag gravid i vecka 21 + med första barnet.

Här är vecka 35 med första barnet.

• disturbed

Sonen föddes förresten vecka 38+0 och vägde då 3250 g och var 48 cm lång - dvs "stor för tiden" enligt diagrammet. Fullgången beräknades han väga runt 4 kg och han låg + 10 % på TUL i vecka 35+6. Han låg inte heller mot ryggen som de sägs att bebisen gör om mamman har liten mage, utan han låg väldigt ytligt enligt läkaren på spec MVC som gjorde vändningsförsök v 35+6. Mitt SF mått låg hela tiden +1-2 på kurvan också :)

No worries mao! :)

Lycka till framöver!  

• smultron87

va inte orolig! när jag vänta mitt första barn syntes det inte ens i vecka 20! det började synas runt v 22-23 på mig.

• peppis1

Ja känns som de går framåt nu tycker mig se skillnad nu från då jag skrev inlägget :D

• Frontline
    peppis1 skrev 2012-06-08 01:03:22 följande:
    Ja känns som de går framåt nu tycker mig se skillnad nu från då jag skrev inlägget :D

Du har ju en jättefin mage nu ju, när frugan var i din vecka syntes det inte mycket vill jag minnas, jag som pappan ville ju se och känna det men rätt som det var small det bara till och man kunde tro hon skulle föda redan i vecka 30

Andra barnet syntes det redan så pass i vecka 10 och nu tredje vart vi avslöjade i vecka 8 men det var mest för att det var tätt mellan andra och tredje graviditeten...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Love78

För mig är det tvärt om.. Är så stor så folk har frågat att det är inte länge kvar nu va?? Sen v 20

• Mamma till 3 M

världens kula tycker jag för att vara i v 20 :P På mig syntes inte ett skit förrens v 22 och jag hade TVÅ bebbar i magen :P

• Sara 751

Min mage är lite mindre och jag är i vecka 23... Fast jag tyckte den var stor, hahaha. Så olika man tänker

SoFo girl
  • I korimo Lithea

Såhär här såg min mage ut i vecka 20

Vecka 27

Vecka 30

Vecka 36

Och här är sista bilden i vecka 40

Många sa till mig att jag hade en såååån liten mage, men i vecka 30 så började det växa rejält
  • WickedyWitch

Så såg jag också ut i vecka 20 ungefär (kolla mina bilder i mitt galleri), sen från vecka 25 någon gång så började magen växa ordentligt :) Det kommer!

• Copyjulia
    disturbed skrev 2012-06-02 18:22:36 följande:
    Hej igen, lägger in 3 bilder på min mage från min graviditet... så ser du att du är helt normal i storlek

Här är jag fullgången me första barnet. 

Här är jag gravid i vecka 21 + med första barnet.

Här är vecka 35 med första barnet.

Vad skönt att se någon annan som inte är så stor. 
  • Copyjulia
    peppis1 skrev 2012-05-28 15:47:38 följande:

Jag v.19+5
    bilden kom inte med först såg jag
    Jag är i v 18 och har pytteliten mage. Syns lite tydligare på kvällarna, men då är det nog mest vätska. Finns inte en chans att min mage kommer vara så stor som din om 2 v. 
  • Veronica8204

Jag såg ut sådär i v25 :) hade väldigt liten mage fram till v30 sen kom den ikapp ordentligt:) så såååå liten är du nog inte:) tycker det ser bra ut!

• peppis1

Härligt att det bara verkar vara jag som är nojig, haha tänka sig aldrig ska man va nöjd minsann ;P slog mig för någon dag sedan när jag var på stan  att jag nog inte är så liten när vi var i en affär och kollade på muggar och hon som jobbade där sa "vi har mamma muggar och det måste du ju ha snart ser jag"  :D

• Tvåan

Här är min mage i v 19+2 med första barnet :) Yttepytte! Det va inte förens i v 25 ungefär som magen började växa på riktigt :) Så de kommer! Som nån annan skrev här tidigare, du kommer hinna tröttna på magen sen mot slutet sen ;)
Svar på tråden halva tiden, men så liten.. (bild med)