Okej att sonen säger fula ord?
Jag har en son som fyller 3 år i nästa vecka. Nu senaste dagarna har han börjat säga fula ord typ " det ser för jävligt ut", "vilket jävla liv", " håll käften" och nu senast sa han "jävla mamma jävel"
Jag har sagt åt honom att man inte får använda såna ord. Speciellt inte till folk för de blir ledsna och han förstår att det är fel för han skäms efteråt.
Idag på dagis när jag hämtade berättade dom att pojken svurit på dagis, så idag när jag pratade med sonens pappa i telefonen så tog jag upp detta för att se hur vi ska få honom att sluta och vart han kan ha fått det ifrån.
Hans pappa berättar då att han fått det ifrån honom, för det är ord han brukar säga.
Bad honom då att dämpa sig lite med svordomar när sonen är i närheten. Men det tänkte han inte, för han menade på att sonen kommer lära sig det ändå, och då är det bättre att ha fått det hemifrån. Jag delar då inte denna åsikt eftersom jag tycker det är bättre att INTE lärt sig hemifrån.
Känns ju som att vi behöver vara överens om detta så samma regler.
Någon som har erfarenhet av detta? Hur ska man få honom förstå att det är fel om han får använda dessa ord hos ena föräldern.
Jag tycker absolut inte det passar sig med sådant språk!
Tips tack! :)