Papito skrev 2012-08-22 22:58:52 följande:
Det är jättebra och jättekul att det funkat så bra för er. Jag tror inte heller att det absolut måste bli en katastrof men varför chansa? Bara för att ni är superkära betyder det inte att barnen kommit lika långt i sin process. Varför flytta ihop så snabbt när det finns barn med i bilden? har svårt att förstå det faktiskt, även om det inte blir en katastrof tror jag inte att det är det bästa för barnen..gäller att se vem huvudfokus är och vems behov som styr.
Absolut, det var därför jag även skrev att det kanske inte alltid är det bästa. Men ville påpeka att det inte ALLTID går åt pipan eftersom FrökenBäver och Minnen12 verkade vara av den åsikten.
Jag tycker själv att man bör vänta ett tag, egentligen. Vi gick för fort fram men som tur var så gick det över förväntan bra. Däremot tycker jag inte man kan sätta en "tidsregel", speciellt inte om man står utanför. Jag förstår att man som den andra föräldern har åsikter, men det måste vara den förälder som går in i ett nytt förhållande som avgör. Sen får man bara hoppas att föräldern ifråga tänker med huvudet också.
I mitt fall så träffade jag ju tösen en helg, eftersom hon var vh. Det var ungefär som om de skulle hälsat på hos en kompis över helgen, och det gör man ju?
Sen var det ju två veckor innan vi träffades igen ;) Och i början var jag ganska mkt iväg och gjorde annat halva helgen, så att hon skulle få vara med sin pappa själv också.
Det är skillnad tycker jag att flytta in hos en man/kvinna med barn på heltid, eller vv.
Men som sagt, det måste faktiskt vara föräldern som går in i förhållandet som gör det valet..