• KristoferS

9 dagar i New York med barn. Realistisk resplan?

En fråga till er som har varit i New York. Är det en realistisk resplan med tanke på att vi reser med två barn, 13 och 8 år gamla?

Vi tänker självklar inte besöka varje byggnad men man måste ju ta sig upp på Empire State Building eller gå in på Apple Store

1-3. Empire State Building, Time Square, Grand Central Terminal, Chrysler Building, United Nations, Madison Avenue, Rockefeller Plaza, Radio City Music Hall, St Patrick's Cathedral, 5th avenue, Apple Store, Carnegie Hall, Central Park, Broadway, ev. Madison Square Garden, NY Public Library, Waldorf Astoria.

4. Coney Island, ev. Brighton Beach.

5. Trinity Church, Wall Street, Ground Zero, Woolworth Building, City Hall.

6. Statue of Liberty.

7. Brooklyn Bridge, Grimaldi's Pizzeria, Brooklyn Heights Promenade, Brooklyn Bridge Park, ev. NY Transit Museum.

8. Harlem.

9. Union Square, Flatiron Building, Chelsea Hotel samt Chelsea.

Tack för alla tips och kommentarer!

• Svar på tråden 9 dagar i New York med barn. Realistisk resplan?
  • Vinxen

Till och med jag som är vuxen blev tröt bara av att läsa det där haha. Men antar att ni
    löst så dom slipper gå överallt? Och många aktiviteter för dom små annars kan det nog lätt bli för trist för dom

• KristoferS

Ha ha. Det mesta ligger nära varandra men jag förstår att det kan bli svårt att se allt på nio dagar. Tur att det finns en pool på hotellet.

• barnluktarbajs

Tycker det låter väldigt mycket att glo på. Helt ärligt, hade du själv som 8- eller 13-åring tyckt att det var apkul att kolla på sjuttioåtta olika byggnader under nio dagar?

• evaoregon

Jag skulle nog kolla med barnen vilka saker på listan de vill se och sedan välja de sevärdheterna och en del roliga aktiviteter för barn.  Det finns en hel del här  nymag.com/family/kids/

Någon barnvänlig Broadway show skulle jag också välja.

• Lia och bäbisen

Alltså jag har aldrig förstått tjusningen med att glo på varenda byggnad... Jag personligen hade ALDRIG pallat kolla på allt det där. Bodde i NY i ett år och nöjde mig i princip med att åka Staten Island färjan förbi frihetsgudinnan, och att ta mig upp i Empire State Building. Och Central Park såklart. Sen passerar man ju flertalet av de ställen ni nämner så man kan se dem utifrån, men det är väl inte så mycket att ta sig in i?

Kan ni inte sålla lite och försöka slänga in lite kul för barnen istället? Kanske åka rundtur med buss (sån röd där man sitter "uppe på taket" så man ser), så får ni ju se massa byggnader samtidigt som barnen kanske tycker det är lite ball att åka sån buss?

Det finns ju enorma leksaksbutiker och godisbutiker som kan vara kul för dem att kolla in... Och kanske hyra båt i central park, tror man kan det iaf....åka häst och vagn...osv.

• Björckan

Disney store, warner brothers store, FAO Schwartz är måsten när man har barn :D

Jag rekommenderar också restaurangen jekyll and hyde. Googla den. Den är riktigt häftig :)

• KristoferS
    Lia och bäbisen skrev 2012-05-29 22:12:45 följande:
    ... och att ta mig upp i Empire State Building. Och Central Park såklart. Sen passerar man ju flertalet av de ställen ni nämner så man kan se dem utifrån, men det är väl inte så mycket att ta sig in i?
    Det är precis det vi har tänkt göra. Och då undrar jag om man hinner med. Tack för alla andra tips Lia och bäbisen!
  • KristoferS
    Björckan skrev 2012-05-29 22:16:44 följande:
    Disney store, warner brothers store, FAO Schwartz är måsten när man har barn :D

Jag rekommenderar också restaurangen jekyll and hyde. Googla den. Den är riktigt häftig :)

Tack! 
Svar på tråden 9 dagar i New York med barn. Realistisk resplan?