jodå skrev 2012-05-30 19:04:18 följande:
Jag har PCO och har fått akupunkturbehandling för att få ägglossning. Första gången hade jag varken haft mens eller ägglossning på flera år. Efter några gånger med akupunktur fick jag regelbunden mens och även ä.l. Några år senare ville vi ha barn och jag blev gravid utan problem.
Efter graviditeten belv det lite struligt igen och min menscykel blev mer och mer oregelbunden och jag märkte också att jag antagligen inte hade någon ä.l. eftersom blödningarna var konstiga och jag inte fick någon mensvärk. Blev inte heller gravid. Fick återigen akupunktur och blev gravid efter några veckors behandling:)
På mig känns det som en ganska svag molande värk i äggstockarna (ungefär som en lättare mensvärk) efter behandlingarna.
Jag tror att det fortfarande forskas ganska mycket på detta och vet att bl.a. min egen gynekolog är skeptisk till att det verkligen funkar med akupunktur och det kan säkert vara väldigt olika hur mottaglig man är! Själv är jag dock helt övertygad om att det kan ha väldigt stor effekt vid den typ av besvär som jag har:)
Ja, svagt molande värk. De var så det kändes. Trodde det var medicinen vid IVF men det kanske var akupunturen då. Det är ju otroligt egentligen det som t ex hände dig som inte hade ägglossning. Vad är det de gör egentligen?