• Hibiskusen

Riskera att chefen får reda på det bakvägen

Kommer vara gravid i v16 när jag påbörjar min 4veckor långa semester i sommar. Hade tänkt berätta om graviditeten för familj och vänner under tidig sommar men för chefen och kollegor först efter semestern, i mitten av augusti efter rul. Risken finns att jag blir taggad på facebook under semestern och att en ev. liten mage syns eller att någon skriver något på facebook, och på facebook har jag kollegor......som i sin tur kan berätta för chefen innan jag hinner berätta. Och det skulle inte kännas bra. Vad skulle ni gjort?

• Svar på tråden Riskera att chefen får reda på det bakvägen
  • PollyPolly

Var noga med att tala om för vänner och familj att inte uppmärksamma det på Facebook. Om det är uteslutet så berätta för chefen innan semestern. Kram!

• lillam82

ja har redan berättat för min chef o mina kollegor.
    fast ja har gått in i v.14 nu o det syns på mig nu.
    sen jobbar ja inom funktionshinder där det kan vara en del utåtagerande så ja måste berätta tidigt.

varför vill du inte berätta innan?
    dum chef som tycker illa om gravida?? 
    hoppas du hittar en lösning     

• Hibiskusen
    lillam82 skrev 2012-05-29 18:33:04 följande:
    ja har redan berättat för min chef o mina kollegor. fast ja har gått in i v.14 nu o det syns på mig nu. sen jobbar ja inom funktionshinder där det kan vara en del utåtagerande så ja måste berätta tidigt. varför vill du inte berätta innan? dum chef som tycker illa om gravida??  hoppas du hittar en lösning     

Grejen är att jag precis påbörjar fast anställning, och sedan vill jag inte berätta förrän efter rul. Bra tips, det går ju faktiskt att be folk att inte sprida det vidare ( på facebook osv)..
  • Lufsan

Det enklaste är väl att blockera din chef och dina kollegor från statusuppdateringar med mera. 

En dag i sänder.
Svar på tråden Riskera att chefen får reda på det bakvägen