• Dovey

separation - när?

Hej,

jag behvöer ert råd. Ni som varit där förr.

Vad säger psykologerna. Jag och min sambo har inte längre kärlek till varandra. Vi lever sida, vid sida. Rätt harmoniskt men inget kel, kramar, pussar. Inget sånt alls och inte på länge, läänge.

Jag har kommit till insikt att jag inte kan svika mig själv och mitt liv på detta sätt längre utan bestämt mig för att gå vidare då vi prövat familjerådgivning och allt annat.

Gjorde slut för ca 3 veckor sedan. Sambon har inte nämnt det ens, som alltd är han tyst och låtsas att inget händer. Jag har hittat en fantastisk lägenhet och mina föräldrar hjälper mig ekonomiskt, men då kommer han och säger idag att han vill vänta till nästa vår.

Om ett år alltså.

Jag bryr mig bara om barnen. Vad är bäst för dem? Vad säger psykologerna? De är 2,5 år samt snart 4 år. Ska vi vänta ett år eller ro detta i land nu?

Jag är inte lycklig och blir kär i män bara jag får en blick. Vännerna tycker att jag är en annan person nu än för ngr år sedan.

Tips tack!

Stor kram

S                   

• Svar på tråden separation - när?
  • Hannybee

Hej! Jag förstår att du inte är lycklig i ditt förhållande, men jag tror för barnens skull att det är bättre att vänta.

• anyXX

Jag tror tvärtom att om du bestämt dig är det bättre att genomföra detta nu, barnen märker säkert ändå att allt inte är bra. Försök fixa en bra relation till exet så att ni kan samarbeta om barnen.

flicka 2008 & pojke 2010
  • finezz

Hannybee: varför är det bättre att vänta?

• mollisen

TS: jag är i nästan exakt samma sits som dig!!! Vet varken ut el in hur jag ska göra... går på rådgivning men det har inte lett ngn vart tycker jag... vi går precis som ni bara sida vid sida o har en fungerande vardag men det som skiljer oss från ett vänskapspar finns inte... ska det vara såhär? man vill ju vara lycklig o känna att man älskar den andra, att man har lust o vilja... har oxå två små, en på 3 och en på 1 år. När ska man nöja sig?!?

• kikkiiii

Inget blir bättre av att dra på det..:) Jag separerade med mins sons pappa för ett halvår sen, sonen är 3 år nu, och det funkar hur bra som helst, bättre än innan iaf när vi bara bråkade och sonen fick stå ut med det..

Svar på tråden separation - när?