• Anonym (Hjälp!!)

Snälla hjälp! Han har inga spermier!?

Hej. Vet inte om jag frågar rätt person nu men...
    Det är så att jag och min man försöker bli gravida, och det går inte så bra.
    Hans spermaprover var bra när han lämnade dessa förra året.
    MEN, han har inte haft utlösning sen 7 maj.. Han får BARA torr orgasmer, detta började i samband med att jag började jobba 8 maj. Vi försökte flera gånger/dag, vi hade uppehåll, vi försökte dagar i rad, vi hade uppehåll, vi försökte förra veckan på måndag och igår, alltså en veckas uppehåll. Det kommer inte en droppe.
    Det har ALDRIG varit såhär förr. VAD ska vi göra? Är det nu han borde ta kontakt med gynekolog eller liknande?

• Svar på tråden Snälla hjälp! Han har inga spermier!?
  • sexologen

Hej!

Jag tycker att ni ska vända er till ett fertilitetscenter för att få råd, hjälp och stöd. Bor ni i närheten av Götebrog kan ni också vända er till SMC, om inte kontakta er närmaste vårdcentarl och be dem om hjälp att hänvisa er rätt.

Lycka till!

Hälsningar
    Sara Dahlin     

• Anonym (Hjälp!!)

Ja nu är jag här igen... Allt har fungerat bra fram tills i förrgår. Inga spermier, inte en droppe. Varken då eller igår.. 
    Och just nu passar det ju VÄLDIGT dåligt eftersom jag hade ÄL igår.... Kommer aldrig bli några barn här Gråter 

Mannen väntar på tid till urolog, och har gjort det sen sist gång det var såhär, alltså sen i maj.
    Ska det verkligen ta SÅ lång tid att få komma iväg???? 
    Han har ju bra spermakvalitet, det är bara det att det kommer inga Förvånad

Svar på tråden Snälla hjälp! Han har inga spermier!?