• Rebecca1

Illamående som kom i vecka 27, har inte känt något alls innan.

Som rubriken lyder. Jag har mått prima hela tiden under min graviditet, jag tror att jag mådde illa 2 ggr i vecka 10 typ, det är allt.

Nu, i vecka 27, har jag börjat må illa. Jag har ätit lunch + 2 frukter men känner mig fortfarande hungrig fast ändå illamående.
    Jag har även börjat få ont i nedre delen av ryggen.

Någon som haft eller har liknande? Sitter på jobbet och det känns som att jag ska kräkas samtidigt som jag är sugen på att äta då magen känns helt tom. 

• Svar på tråden Illamående som kom i vecka 27, har inte känt något alls innan.
  • emmas

Behöver ju inte ha med graviditeten att göra.. Kan ju vara magkatarr, då mår jag så!!
    Hoppas det släpper snart!!

• Rebecca1

Oj, magkatarr, det är absolut inget som har slagit mig. Man tänker ju per automatik att det har med grav. att göra.

Ska googla det, har aldrig haft magproblem förut. 

• lyckligmama

sådär var min förra graviditet, mådde illa en sväng där vid vecka 10-12 någonting, sen i vecka 27 kom det tillbaka..

• Caspianne

Jag har känt ett väldigt svagt illamående från v.8 ca, men när det tilltog ganska ordentligt under v. 18 så pratade jag med en läkare som oskrev ut omeprazol mot just magkatarr. Enligt denna så kunde illamående senare i grav. tyda just på magkatarr.

I mitt fall hjälpte inte omeprazolen, men värt att tänka på i ditt fall kanske...

Svar på tråden Illamående som kom i vecka 27, har inte känt något alls innan.