• Anonym (Mamma)

Lämna barn hos mormor

En snabb fråga. Jag har en dotter som snart är fyra år gammal. Pappan finns inte med i bilden. Kommer att gå tillbaka till mitt gamla jobb som innebär att jag kommer att vara borta varannan vecka. Det är tänkt att barnet ska bo hos sin mormor varannan vecka alltså när jag är borta på arbete. Är det juridiskt ok att göra så? Någon som vet? Vill inte att det ska bli bekymmer.

• Svar på tråden Lämna barn hos mormor
  • sskstud3nt3n

Kan aldrig tro att det är något juridiskt fel i det. Det kommer säkert att vara fingrar som pekar manande att det inte är okej, men det får stå för dem. Vad snällt att hon ställer upp på dig och barnbarnet =) VIlken fin kontakt de kommer ha =)

• Anonym

du får säkert ha hur mkt barnvakt du vill... :)
    men du kan ju alltid ring familjeärtten och rådfråga dem :)

du har itne möjlihet att byta jobb då?
    verkar väldigt bökigt att missa halva tiden med barnet...! 

• Anonym

Kan inte tänka mig att det är ett problem så länge du har kontakten med förskolan och sedan skolan. En av mina vänner arbetade borta vv och då bodde barnen hos sin farmor. 

• Höghus

Det är klart att det är ok att du lämnar dottern hos mormor. Det är du i din fulla rätt att göra och så länge som både mormor och dotterdotter trivs är det väl inga problem?

• Anonym

En vän till mig jobbar en vecka dygnet runt sen är han ledig i tre. Han har alltid haft barn hos sina föräldrar den veckan - inga konstigheter tycker jag

• Khaleesi

Vem skulle det vara ett brott mot, menar du?

Dagens språktips - DE kan bytas ut mot VI, och DEM kan bytas ut mot OSS. Lycka till!
  • Anne69

Självklart kan du göra så. Du som ensam vårdnadshavare har hela det juridiska ansvaret och befogenheten avseende ditt barn. Tänk dock på om din mamma kan behöva några fullmakter för det fall att något händer medan du är borta. T.ex. avseende behandling i sjukvården (akut vård ges alltid).

Svar på tråden Lämna barn hos mormor