• lina822

N som använder doppler snälla svara?

Vilken typ använder ni? När kunde ni höra? Jag funderar på att köpa en ultraljudsmonitor som visar hjärtslag digitalt. Erfarenheter?

Hade en vanlig angelsound under min första grav. men kunde inte höra ett skit(förutom mina tarmar) även i v 38+.
    Nu undrar jag om den andra är bättre?

• Svar på tråden N som använder doppler snälla svara?
  • pixie mason

Jag har en vanlig och den kunde jag höra med från vecka 12 men blev mera tydligt runt vecka 15. Använder du gel eller olja på magen? För utan det hörs det inget alls med dessa

• Windra

Har en vanlig (inte digital) och hörde hjärtljuden i vecka 9+6 första gången.

• Janna33

Jag använder vanlig (från teknikmagasinet) fungerar hur bra som helst :)

• lina822
    pixie mason skrev 2012-05-31 23:02:18 följande:
    Jag har en vanlig och den kunde jag höra med från vecka 12 men blev mera tydligt runt vecka 15. Använder du gel eller olja på magen? För utan det hörs det inget alls med dessa
    Menar du en sån?

I så fall man ska inte använda gele till den. Jag kunde aldrig höra nånting alls med den.
  • myessence

Jag har en angelsound som lina822 visade bild på, hörde första ggn jag provade med den i v 12, det var ingen tvekan om att det var bebisen, var jättelätt att hitta (trots att bebisen låg långt in och hade moderkaka i framvägg). Jag använde glidmedel till, funkade kanon;)

• pixie mason

Ja använder baby olja o det funkar jätte bra. Har en sån på första bilden

• bambigirl

Jag har en angelsound och hörde hjärtljud från vecka 12. Då med något smörjmedel.

• 05091112

Jag har en Angeltalk, någon billigare kopia av angelsound tror jag, och använder blågel från apoteket då olja värmer strålarna.

• peppis1
    lina822 skrev 2012-05-31 23:33:10 följande:
    Menar du en sån?

I så fall man ska inte använda gele till den. Jag kunde aldrig höra nånting alls med den.
    Det är konstigt för jag har exakt en sådan och det följde till och med, med en tub géle och de står i bruksamvisningarna att man ska ha de. hör hur bra som helst med den
  • peppis1

sedan kan du behöv gå väldigt långt ner på magen för att höra och inte mitt på,  om man hör tarmarna såkan man va lite för högt upp på magen, jag har dock börjat höra sparkar där inne men annars är de hjärtat och navelsträngen man kan höra:)

• 05091112

Oh, just det. Jag började lyssna i 9+ någonting men fick trycka rätt hårt precis vid blygdbenet

• Lattelower

Klart man måste ha något blött. Ultraljudsvågorna transporteras ju i vättska. Utan det förstår jag att det inte hörs något. Jag har använt den i båda mina graviditeten och set funkar kanonbra med vätska. Kolla även så att batteriet är färskt vet hörs så mkt bättre då. Lycka till

• pixie mason

Ett tips kan vara och byta hörlurarna också dom som medföljer är inte de bästa om man säger så. Sen kletar du magen med tex barn olja så bör du höra bättre

• Denicee

Jag har en Kidzzz något heter den :P Hade problem att hitta hjärtljuden först men efter en stund gick det. :D Det var nu i vecka 18 :p Tänk på att sätta den rätt!

• Zanzie

Jag har en sonoline och har hört utan problem sedan vecka 13. Däremot är det där med digital hjärtljudsräknare inget vidare tycker jag. Den räknar fel om man inte träffar exakt rätt och varje gång den räknar en puls på 110 eller annat för lågt blir jag supernervös, trots att jag hör att pulsen går i rätt tempo.

Svar på tråden N som använder doppler snälla svara?