Jag har föredragit tåg. På tåget kan man röra sig, vilket är jobbigt på flyget. Sen är det en bekvämlighet med att det är smidigare för egen del att ta sig till tågstationerna än till flygplatserna. Med restid till flyget osv så har det inte tagit så mycket längre tid med tåg. Bil har vi undvikit då det tar tid och man sitter instängd länge... Nu när jag har åkt så har jag ju haft två byten och två barn men det har gått utmärkt, mycket smidigt. Har dock sett till så att jag har bagage som gör att det blir smidigt och att vi varit mobila. Sen är det en kostnadsfråga, det som blir billigast brukar vinna för mig och då vi oftast varit ute i godtid så har tåget vunnit med bred marginal. Nu är det inte till Stockholm utan längre vi åker och då har tåget för mig plus barnen brukat sluta på 250 kr totalt och det är inte flyget varit i närheten av. Mycket kanske för att det varit till en mindre ort och direktflyget har det inte funnits billiga platser på utan då blivit från 2000 per person och uppåt och om man kör med mellanlandning i Stockholm så har vi ändå inte kunnat åka speciellt billigt.