• La Lola

Vilka skor till denna klänning?

Vilka skor passar bäst till den blå/jadegröna klänningen?

Nån optippad färg på dojorna? Vilken modell?
    Visa gärna en bild.

www.ellos.se/c/Overdelar-Klanningar-tunikor/_/N-1z13yemZ1z141llZ1z141n2Z1z141qr

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-02 20:14
    Felande länk...nu provar vi denna: www.ellos.se/d/Overdelar-Klanningar-tunikor-Klanningar/_/N-1z141n2Z1z141qqZ1z141ll
  • Svar på tråden Vilka skor till denna klänning?
  • Margaux

Jag hade tagit ett par pumps i en av de två färgerna som länningen är i.... Eller ett par svarta. Men så är jag inte så "färgsprakande" av mig heller, gillar starka färger men blandar inte så mkt.
    Känns som om man lätt kan bli "stor" i den där modellen av klänning så lite klack för att komma upp känns nödvändigt! 

• La Lola
    Margaux skrev 2012-06-03 12:56:37 följande:
    Jag hade tagit ett par pumps i en av de två färgerna som länningen är i.... Eller ett par svarta. Men så är jag inte så "färgsprakande" av mig heller, gillar starka färger men blandar inte så mkt.
    Känns som om man lätt kan bli "stor" i den där modellen av klänning så lite klack för att komma upp känns nödvändigt! 
    Nä, inte jag heller men jag vill gärna bli.

Jag är redan stor så sånt bekymrar mig inte det minsta.
  • Margaux

Eller kanske lite guldiga metallic eftersom dragkedjan har den färgen....

• Sorbus
    MajaLarsson skrev 2012-06-03 12:24:31 följande:
    Jag tycker som sorbus; absolut inte samma färg som klänningen! 
    Kul att våga färg, jag försöker själv att välja färg framför svart numer

www.ahlens.se/mode/klanningar/a-klanning-id-e...#s=showAll

Den här klänningen köpte jag häromsistens - såå snygg! Känner mig riktigt fin i den och matchade med ett brunt skärp www.hm.com/se/product/95288?article=95288-A och dessa pjucks www.putfeetfirst.com/se/dinsko/Kvinna/Sandale...

snygg klänning
  • MajaLarsson

Äsch, länken verkar inte funka... Skor, vardagsskor, wedge, candice vagabond 699. De orangea med "träkilklack"

• Margaux
    La Lola skrev 2012-06-03 12:58:19 följande:
    Nä, inte jag heller men jag vill gärna bli.

Jag är redan stor så sånt bekymrar mig inte det minsta.
    Men borde du inte leta något mera figursmickrande om du redan tycker att du är stor? Har aldrig förstått varför man måste ta på sig ett tält bara för att?
    En klänning skuren under bysten med en A-linje form hade säkert varit mkt bättre. 
  • Sorbus
    La Lola skrev 2012-06-03 12:45:41 följande:
    Det är olika hur man ser på saker o ting.

Jag får ju ont i fötterna av det mesta tyvärr men det är ju inte kul att gå omkring i tygskor eller gympaskor jämt.....
    Usch, ont i fötterna är ju inte kul. I så fall skulle jag verkligen rekommendera att satsa på bra skor från märken som verkligen går in för att göra skor som är bra för fötterna, och hoppa över alla billighetsaffärer som ofta har skor om inte är designade för att vara både snygga och komfortabla. "Fotriktigt" behöver ju inte vara tråkigt! Kan vara lite dyrare skor, men å andra sidan blir de ju billigare i längden eftersom man faktiskt använder skor som är sköna att gå i.
    Tamaris har en del färg. www.tamaris.de/home/collection/shoes/l/8/c/1.html
    Ett av mina absoluta favoritmärken är Clarks. clarks.se/. De här gula skulle ju kunna vara riktigt coola till din klänning clarks.se/products/womens-sports/studiozone Som de ser ut på den stora bilden, på produktbilden ser de inte riktigt kloka ut..
  • La Lola
    Margaux skrev 2012-06-03 13:11:55 följande:
    Men borde du inte leta något mera figursmickrande om du redan tycker att du är stor? Har aldrig förstått varför man måste ta på sig ett tält bara för att?
    En klänning skuren under bysten med en A-linje form hade säkert varit mkt bättre. 
    Jag tycker inte, jag är. Och eftersom jag är som rundast på mitten så vill jag absolut inte ha något figurformande.
    Är klänningen skuren under bysten ser jag höggravid ut.
  • La Lola
    Sorbus skrev 2012-06-03 13:18:45 följande:
    Usch, ont i fötterna är ju inte kul. I så fall skulle jag verkligen rekommendera att satsa på bra skor från märken som verkligen går in för att göra skor som är bra för fötterna, och hoppa över alla billighetsaffärer som ofta har skor om inte är designade för att vara både snygga och komfortabla. "Fotriktigt" behöver ju inte vara tråkigt! Kan vara lite dyrare skor, men å andra sidan blir de ju billigare i längden eftersom man faktiskt använder skor som är sköna att gå i.
    Tamaris har en del färg. www.tamaris.de/home/collection/shoes/l/8/c/1....
    Ett av mina absoluta favoritmärken är Clarks. clarks.se/. De här gula skulle ju kunna vara riktigt coola till din klänning clarks.se/products/womens-sports/studiozone Som de ser ut på den stora bilden, på produktbilden ser de inte riktigt kloka ut..
    Jag har aldrig köpt dyra skor o kommer aldrig göra.
  • Sorbus
    La Lola skrev 2012-06-03 13:53:18 följande:
    Jag har aldrig köpt dyra skor o kommer aldrig göra.
    Varför inte? Eller förresten, det är ju din ensak. Men fotriktiga skor på rea då, får bli mitt förslag!
  • La Lola
    Sorbus skrev 2012-06-03 13:55:45 följande:
    Varför inte? Eller förresten, det är ju din ensak. Men fotriktiga skor på rea då, får bli mitt förslag!
    Jag är snål o ser ingen mening med att lägga en massa pengar på skor.
    Max 500, aldrig mer än så.
  • Margaux
    La Lola skrev 2012-06-03 13:51:20 följande:
    Jag tycker inte, jag är. Och eftersom jag är som rundast på mitten så vill jag absolut inte ha något figurformande.
    Är klänningen skuren under bysten ser jag höggravid ut.
    Jaja, det där vet du väl bäst själv!
    Lycka till med skoköpet i alla fall! Värt att notera kan ju vara att om man har några kilo extra att dra på så är det guld värt att investera i ett par bra och fotriktiga skor, särskilt om det är högklackat eftersom punktbelastningen blir kraftig. Clarks har undebara skor som man dessutom kan köpa i olika vidd. Jag har ett jobb som innebär en del representation och mässverksamhet och Clarks har lätt de mest bekväma heldagsskorna........

www.clarks.eu/p/20342787
    www.clarks.eu/p/20349489
    www.clarks.eu/p/20343902
    www.clarks.eu/p/20349358

Ovan är ett utval av relativt lättburna skor. Inga stiletter direkt... 
  • La Lola
    Margaux skrev 2012-06-03 14:12:50 följande:
    Jaja, det där vet du väl bäst själv!
    Lycka till med skoköpet i alla fall! Värt att notera kan ju vara att om man har några kilo extra att dra på så är det guld värt att investera i ett par bra och fotriktiga skor, särskilt om det är högklackat eftersom punktbelastningen blir kraftig. Clarks har undebara skor som man dessutom kan köpa i olika vidd. Jag har ett jobb som innebär en del representation och mässverksamhet och Clarks har lätt de mest bekväma heldagsskorna........

www.clarks.eu/p/20342787
    www.clarks.eu/p/20349489
    www.clarks.eu/p/20343902
    www.clarks.eu/p/20349358

Ovan är ett utval av relativt lättburna skor. Inga stiletter direkt... 
    Jag går i finskor ett par gånger om året i bästa fall...så att motivera ett dyrt skoinköp bara för några få gånger, nä det kan jag verkligen inte.
  • Margaux
    La Lola skrev 2012-06-03 14:14:15 följande:
    Jag går i finskor ett par gånger om året i bästa fall...så att motivera ett dyrt skoinköp bara för några få gånger, nä det kan jag verkligen inte.
    Fast tittade du på länkarna? Det var väl egentligen bara nr.1 som var en regelrätt "finsko" resten var ballerina/sandaler. Jag lever i Ballerinaskor och just Clarks är gudomliga. Sedan tycker jag att om man är lite rund i kanten så kan man ju i alla fall ha snygga skor, det passar ju de flesta!

Ecco gör bra skor också och håller på att tappa tant-varingen!

• La Lola
    Margaux skrev 2012-06-03 14:20:19 följande:
    Fast tittade du på länkarna? Det var väl egentligen bara nr.1 som var en regelrätt "finsko" resten var ballerina/sandaler. Jag lever i Ballerinaskor och just Clarks är gudomliga. Sedan tycker jag att om man är lite rund i kanten så kan man ju i alla fall ha snygga skor, det passar ju de flesta!

Ecco gör bra skor också och håller på att tappa tant-varingen!
    Det där är finskor för mig. Inga vardagsdojor.
  • La Lola

Nu hänger klänningen i min garderob. Den passade perfekt förövrigt och jag blev inte det minsta tjock (än jag redan är alltså).

Dock undrar jag när jag ska vara så uppklädd att klänningen är passande.
    Hoppas på att få gå på bröllop i sommar men jag känner ingen som ska gifta sig.

Svar på tråden Vilka skor till denna klänning?