• Anonym (kär)

Jag är kär i min kvinnliga lärare

Jag är en 30-årig tjej och jag pluggade utomlands för några år sedan. Där hade jag en kvinnlig lärare (som nu är 52 år) som jag blev kär i. Jag har bara haft förhållanden med killar men det har hänt att jag gillat tjejer/kvinnor också. Jag har aldrig haft så starka känslor som jag har för henne. Har varit kär i henne i 8 år nu!! De senaste åren har vi inte haft mycket kontakt eftersom jag flyttade tillbaka till Sverige men jag tänker fortfarande mycket på henne. Medan jag var hennes student har jag aldrig vågat berätta för henne hur jag känner, aldrig flirtat eller liknande. Jag vet inte ens om hon är lesbisk/bisexuell, vet bara att hon var single och inte hade några barn. 
    Jag har funderat på att kontakta henne, se hur hon reagerar och ev.träffa henne och se hur det känns. Vad tycker ni att jag ska göra, borde jag berätta för henne hur jag känner? Jag blir glad för alla åsikter och råd.  

• Svar på tråden Jag är kär i min kvinnliga lärare
  • Anonym

Låt det hela vara. Det har gått 8 år...Låt det vara en sak som Du tänker på då och då, kanske som en tröst. Låt det vara en ljuv dröm. Jag var i en liknande situation.  Det var en man jag hade haft ett förhållande med några månader. Han blev som en tröst, en dröm. Når jag var nedstämd eller besviken på den jag var ihop med, så tänkte jag och fantiserade om den här mannen, som jag känt en kort tid. Det pågick i flera år att han var min tröst.  För ett par år sen, när FB hade kommit, så hittade jag honom där. Jag kontaktade honom, och...det var inte alls det samma längre.......

• Anonym (Nora)
    Anonym skrev 2012-06-03 08:33:09 följande:
    Låt det hela vara. Det har gått 8 år...Låt det vara en sak som Du tänker på då och då, kanske som en tröst. Låt det vara en ljuv dröm. Jag var i en liknande situation.  Det var en man jag hade haft ett förhållande med några månader. Han blev som en tröst, en dröm. Når jag var nedstämd eller besviken på den jag var ihop med, så tänkte jag och fantiserade om den här mannen, som jag känt en kort tid. Det pågick i flera år att han var min tröst.  För ett par år sen, när FB hade kommit, så hittade jag honom där. Jag kontaktade honom, och...det var inte alls det samma längre.......
    Håller absolut inte med! Klart du ska satsa TS! Hör av dig till henne!!! Det finns en anledning att hon fortfarande finns i dina tankar. Om inte annat kommer hon att bli jättesmickrad och glad! Våga och vinn! Kram
  • H o p e

Tycker du ska skriva till henne o berätta precis vad du känner. Har du nåt att förlora? Ni ses ju tydligen inte ändå. Det enda du kan få e ett nej eller att hon inte svarar, men då har du iaf försökt, du har bara ett liv (som vi vet om iaf). Lycka till!

Själv blev jag nyligen kär i en sjuksköterska som tog hand om mig när mitt liv kraschade, å jag ska kontakta henne efter sommaren när det har gått en liten tid. Vad har jag att förlora. Jag har inget nu o kan inte få mer än nej då e jag ändå på + - 0

Svar på tråden Jag är kär i min kvinnliga lärare