• princess of hearts

Namn till tvillingar

Vi har tvillingflickor på drygt tre veckor som fortfarande inte heter något. Vi har testat olika kombinationer men inget känns helt rätt. Nu börjar vi undra om det kommer att göra det eller om det bara är att bestämma något. Just u går de under "Korven" och "Bullen" vilket inte riktigt känns som om det kommer att fungera i längden. Vi har en son på fyra år som heter Gunnar.

De tre kombinationer som vi varit mest inne på men som av olika anledningar inte känns 100 % är:

Inti & Lyon (könsneutrala och hyfsat ovanliga, dock matchar det inte Gunnar särskilt bra) Hedvig & Harriet (var vårt första val, men så kände vi att de var för lika varandra vilket kanske är en nackdel när tvillingar ofta får "sitta ihop" tillräckligt ändå) Agnes och Claire (de senaste vi testat, dock har vi fått negativa reaktioner från omgivningen som inte tycker om ä-ljuden i namnen och tycker att de är bräkande) Rösta, kom med andra förslag och/eller lämna synpunkter.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Namn till tvillingar
  • Rocket Mania

Lomi och Milo vet jag två tvillingflickor som heter. Deras namn uttalas Lå-mi och Mi-lou

• princess of hearts

Tack för alla synpunkter och förslag!

Väldigt många har tyckt att Hedvig och Agnes vore fint. Som någon skrev är det kanske för att syskonparet i "Agnes Cecilia" heter så som de känns självklara. Det känns i alla fall som en helt möjlig lösning. Vi får testa helt enkelt.

Dessutom är det namn efter karaktärer i två av mina favoritböcker, Hedwig i Harry Potter och Agnes i Jessica Kolterjahns "Ut ur skuggan". Dessutom kopplar vi namnen till en massa annat, till exempel såg jag Fucking Åmål minst en gång om dagen under min högstadietid vilket också gör att Agnes känns speciellt. (Såg till och med att någon i tråden föreslagit "Agnes och Elin".) Dessutom tänker jag på Hedvig i "Från A till Ö". Och så Anges och Hedvig i "Agnes Cecilia" då, som var sambons favoritbok som barn. Kan förövrigt tillägga att Gunnar fick namnet efter Rasmus bästa vän på barnhemmet i "Rasmus på luffen". Ja, vi tycker om böcker Flört

• Dixie

Agnes & Hedvig hade jag valt - passar fint tillsammans (men inte för lika) och passar bra till storebror!

• iduberga

Klockrent med Agnes och Hedvig.

Min bror heter Gunnar förövrigt, underbart namn!

Annars:

Gunnar, Mildred och Harriet
    Gunnar, Mildred och Marianne
    Gunnar, Signe och Agnes
    Gunnar, Inez och Hedvig
    Gunnar, Thelma och Hedvig
    Gunnar, Thelma och Agnes

Gillar Gunnar, Signe och Agnes bäst!

• MaJuDh

Mina tvillingar heter Frida och Annika  och trillingarna Maja , Julia , Dhalida alla dom namnen tycker jag passar bra ihop med gunnar

Svar på tråden Namn till tvillingar