Kodia skrev 2012-06-04 20:45:47 följande:
De flesta bolag har nog någon skrivning om att man inte får äta medhavd mat. Däremot är det ju inte helt förbjudet att äta något man haft med sig - var skulle man dra gränsen då? Vad är ok av tuggummi, halstabletter, smågodis, banan, powerbar och inplastad dubbelmacka? Jag tror det är upp till personalen. Om du äter en liten macka lite diskret är det nog ingen som klagar. Om du börjar dela ut papptallrikar och vitlöksbaguett och sleva upp pastasallad till hela släkten kanske det väcker lite mer uppmärksamhet...

När jag ahr maialt till Tuifly så fick jag svaret att det man köper innanför säk.kontrollen får man ta med sig på flyget.
Dock får man ju också ta med matsäck till små barn under 2 år eftersom de inte får mat på planet, men dock vet jag inte heller var gränsen går riktigt.
De ggr jag har flygit med min lillkille, som nu är 2½, så har jag haft barnmatsburk, russin, kex osv med.
Vet ej hur noga det är med smörgåsar o dyl, men för er som är osäkra så är mitt tips att ringa eller maila till flygbolaget o fråga!