• Molly8282

Agia Napa

Vi är en familj på två vuxna och två barn (6,4)år som tänkte åka till Cypern för första gången. Jag är mest sugen på Agia Napa eftersom Nissi beach verkar vara den finaste stranden på Cypern (vad man hört iaf från alla som varit där). Men när ska man åka om man vill åka då det inte är värsta partyt? 
    Vi vill bo på endera Vings Sunwing eller Fritidsresors Blue village. Vilket av hotellen ligger närmast Nissi beach? Eller finns något annat barnvänligt hotell närmare?

Tacksam för svar och tips!   

• Svar på tråden Agia Napa
  • verkar

Vi var i Agia Napa för nån månads sen, Nissi beach var hel ok ljus sand och lång grunt men ganska litet. Stan är liten den också gå avstånd till allt. Det finns ett vatten land också värt ett besök. Vi var inte där för att parta utan gjorde annat.

• bily

Hej! Vi åker till blue village hotellt Callisto som ligger ett stenkast från Nissi Beach! Gick rekommendationen att åka dit då det är ett perfekt ställe att åka med barn med tanke på de långgrunda stränderna! Vår dotter kommer va 2,5 år och ser jätte mycket fram emot att träffa Bamse och äta glass! :)

• Molly8282

Ja Callisto är ett alternativ. Har läst mycket om det hotellet. Men har fått uppfattningen av att det ligger en bra bit från Nissi beach. Men bara man kan gå dit och att det inte är alltför långt så är jag nöjd. Sunwing verkar ju jätte populärt där annars men det verkar dyrare.

• bily

Kan ha blankt ihop det med en annan strand som ska ligga nära :/

• Sidika

Har vart i agia napa 3 gånger...har bott på panthea garden ett jättefint hotell men vet inte om det finns kvar i vings utbud längre...det ligger iaf ganska nära stan men avskilt dock behöver man åka taxi till stränderna...

Nissi beach ligger en bra bit från stan typ 4 km tror jag...så man störs inte av nöjeslivet i stan om man bor nära...
    dock skulle jag vilja påstå att det är en hel del party på den stranden hela dagarna med afterbeach och mycket hög musik runt om...jag har valt att åka till en strand som heter golden landa beach jättefint och hur luuungt som helst...perfekt för barnen...dock ligger väl sunwing nära sandy bay där har jag vart en gång också jättefin strand...lite liten dock...Vill påpeka att cypern har jättefina stränder överallt och klart bästa resmålet jag varit på vid medelhavet :) 

• Bellie

Vi har bott på Callisto och var supernöjda. Dock skulle jag inte rekomendera att gå till Nissi Beach därifrån. Vi åkte taxi den dan vi var där. Nedanför Callisto ligger ju en liten strand, sen är det bara några minuters promenad till Sandy Baystranden.

Svar på tråden Agia Napa