• yndra

ersättning på planet

Hej!

Om drygt en månad flyttar vi utomlands och den minsta kommer då vara 2,5 månad. Amningen funkar inte så vi ger ersättning. Nu till min fråga:

Får man ta med sig termos med varmt vatten på planet eller får man vatten uppvärmt så man kan blanda ersättningen? Eller är det okej att ta med ett knippe tetror med ersättning?   

• Svar på tråden ersättning på planet
  • jessin

Det är inga problem att ta med barnmat. De kör barnmaten/vattnet/tetrorna i en maskin vid säkerhetskontrollen. Du får också mer varmt vatten på flyget om du behöver.

• Vit Lilja

Finns det ingen möjlighet att du köper ersättning med tetrapak? Nestle och semper har båda detta, så du inte riskerar att inte få ta med dig ersättning på planet. Det fick inte vi

• Solen11

Jag har flugit 2 ggr med min lilla tjej, först när hon var 5 mån och sen när hon var 7 mån. Hon är nu 9 mån.
    Båda gångerna så har jag gjort så att jag bett om hett vatten i avgångshallen på Arlanda som jag fyllt en nappflaska till hälften med och en nappflaska full.
    Den med hälften i har jag blandat ut med typ kallt mineralvatten (utan bubblor så klart) för att få en bra ät temperatur. Den flaskan har jag matat med precis innan avgång och den andra lite senare då den svalnat till bra ättemp. Om den blivit för sval så har jag fått hjälp av kabinpersonalen att värma. Har du en liten termos så är det ju ingen dum idé att fylla den med hett vatten.
    Funkar ju bra att ta med ersättning på tetra också men detta sätt känns smidigare. Själva ersättningen har jag haft i doserare som jag bara hällt i vattnet och skakat. 
    Trevlig resa!

• jessin

Om du läser på flygplatsernas hemsidor så ser du vilka bestämmelser som gäller just däreifrån som du flyger.

Arlanda, Paris Charls the G, NY, och Minneapolis har inte varit några problem för oss det senaste året. Eftersom så små barn inte får någon mat på flygen så måste man få ta med sig till dem. Vi har även haft frukt juice på flaska och tetra och det har inte varit något problem.

De har börjat lätta på restrektionerna med vätskor i och med den nya tekniken att de kan köra den i en maskin för att kolla att det inte är några farliga vätskor.    

Svar på tråden ersättning på planet