• i1978

Lokalvårdare

Hej. Arbetar som lokalvårdare och väntar mitt fjärde barn med BF 15 nov. Undrar nu hur länge ni som jobbar som lokalvårdare orkat arbeta? From 2/7 har jag 43h arbetsvecka, hur länge tror ni man orkar städa så mycket,kan det ev funka hela vägen?  

• Svar på tråden Lokalvårdare
  • Ponny

Jag stannade hemma ca 70 dagar innan BF jag hade inte orkat jobba längre än så, men beror kanske också vart man städar och så..

• i1978

Vilken typ av städning hade du då? Jag städar mestadels kontor men även lite trappor.

• Rocktroll

Jag har bf 2:a december och planerar gå hem 2 mån innan om min rygg pallar så länge ens. Men det är planen. Städar främst kontor och butiker.

.:: Vilda 090425 och BF 121202 ::. rocktroll.blogg.se
  • Ponny

Jobbar på slottet inne i gamla stan, väldigt mkt konka o bära. Inga städvagnar här inte!

• i1978

Jag kanske ska fundera på att ansöka om gravidpenning iaf. Just nu är det ju inte jobbigt alls att städa men jag har ju mer än halvatiden kvar och jobbigt blir det ju mer eller mindre framöver.

• i1978

Jo jag har hört det också och det är tydligen svårt att få det beviljat också. Hur bär man sig åt om dom säger nej och man inte orkar jobba så mycket mot slutet?

• Rocktroll

Min kompis som också är lokalvårdare blev nekad två ggr innan hon tillslut fick igenom det, bara 2 dagar innan hon skulle gå hem. Det dom hade hängt upp sig på var kolovikten på det hon bar dagligen. Hon hade skrivit att säckarna vägde ca 15 kg och det var för lite tydligen så sista gången skrev hon 25-30 kg och då först gick det igenom.

• i1978

Men jag bär inte så mycket tunga säckar så det blir nog svårt för mig då. Tänker mycke på alla toaletter jag städar (ca 30/dag) tror det kan va väldigt krångligt när man är stor + allt golvtorkande.

• Rocktroll
    i1978 skrev 2012-06-10 08:59:59 följande:
    Men jag bär inte så mycket tunga säckar så det blir nog svårt för mig då. Tänker mycke på alla toaletter jag städar (ca 30/dag) tror det kan va väldigt krångligt när man är stor + allt golvtorkande.
    Främst det jag tänker på med. Hur sjutton ska man komma ner och torka toafoten? haha! Man får väll spä på lite om man vill slippa försöka få igenom en sjukskrivning Flört det händer att jag bär säckar som är så tunga och tyngre t.om då jag städar på ett modeföretag som tycker att det är en jättebra idé att slänga en hel säck med magasin tex ELLE tidningar så väger mycket bara dom. Ibland har jag fått släpa dom till soprummet då det inte finns en chans att jag ens orkar lyfta säcken trots att jag är stark. Vissa tänker inte på oss som faktiskt ska ta hand om deras skräp.
  • i1978

# 11 har du skickan in ansökan?

• gabardin

Grav penning går nästan uteslutande på tunga lyft. Det ska inte vara så, men det är så. Det var lite skriverier om det i höstas, men min gissning är att det inte ändrats så mycket än.

Annat som spelar roll är om man går och står mycket samt möjligheten att ta pauser i arbetet.

• Jager

Jag jobbar som lokalvårdare, dock på ett lite mindre företag, där det bärs mycket i trappor, städar även toaletter och kontor, jag har BF idag och har jobbat på som vanligt fram tills igår, mår jag även okej lite senare idag så kommer jag städa även idag.. Dock så hjälper min sambo mig med dammsugningen, men allt annat gör jag själv.

Svar på tråden Lokalvårdare