• disturbed

Fråga ang vaccin till 1-åring vid resa till Turkiet - snabba svar!

Hejhopp! 

Är de nån som vet om min lilla 1-åring behöver ngn speciell spruta innan resa till Turkiet? Vet inte om de är tiden på dygnet som gör mig seg i skallen men ja får inte fram något vettigt när ja googlar

De blev en spontanbokning i veckan och flyget går imorgon kväll, så OM det behövs vaccin kommer vi hänga på låset till BVC o haffa nån som hjälper oss lite akut sådär ;)

• Svar på tråden Fråga ang vaccin till 1-åring vid resa till Turkiet - snabba svar!
  • disturbed

Meeen, kom igen nu dudes! Ja vet att de är fler folk som e vakna o härjar härinne nu Precis som jag gör, haha! Behöver ba ett ja eller nej, eller nått.. typ

• Annika i Gbg

Din 1-åring har väl fått sina grundvaccin? De som erbjuds på bvc. I så fall behövs inget mer. Det hinns inte med heller, resevaccin ska ju helst ges i god tid innan resan. Ring din bvc-sköterska och få allmänna rerseråd bara. Ha det så kul!

Jag tror på livet - även när det sparkar skiten ur mig!
  • bonus88

Fast vår dotter vår tvungen att ta 1.5års sprutan innan vi åkte, då hade hon precis fyllt 1år fick 3sprutor då, de vanliga i benen och 1.5års sprutan i armen. kommer inte ihåg vad den ges för men de går väl att googla på

• Jenniie

Egentligen ska man vaccinera sig med twinrix/havrix när man är över 1 och dom rekommenderar mpr:en också. Men det ska man göra i god tid innan så ni hinner nog inte :P

• ymmmi

Det behövs inte, det är ju inte så att du ska vara i en liten by direkt

• Min älskade dotter

18-månders vaccinet bör tas innan utlandsresa. Den går att ta från 9 månaders ålder men det går inte att ta den samma dag som avesa utan bör ges några veckor innan för att ge effekt. 

Svar på tråden Fråga ang vaccin till 1-åring vid resa till Turkiet - snabba svar!