• Olivkvisten

Ont som f*n i ryggslutet ner mot skinkorna

Har en sådan smärta i korsryggen och strålning ner mot höger skinka. Fick denna åkomma när jag födde min första son och fick epidural. Har haft känningar nu i 3 år och nu är jag gravid igen och smärtan jag känner nu är från helvetet.

Jag kan inte ligga på fygg, då låser sig benen och jag ligger där som en platt fisk  så sambon måste vända mig så att jag kan röra mig igen. Jag undrar också om det kan ha någon med vikten. Gick upp 25+ med första sonen, gick tyvärr inte ner dom innan denna graviditet. Är nu i vecka 17 och väger 96 kg. Någon som känner likanden?

• Svar på tråden Ont som f*n i ryggslutet ner mot skinkorna
  • BELLAm2

Ja. Tyvärr.. Antingen är det ischias. Eller foglossning som smärtar neråt. Gå till en sjukgymnast och kolla om bäckenet är snett eller låst-de ska kunna hjälpa dig med små rörelser och låsa upp igen.. Annars rekommenderar jag varmt att prova akupunktur.

• september70

Så har jag det med, tror det är ischias nerven som ligger i kläm, gör ont som f*n som du säger!! Jag brukar lägga mig i ett varmt bad eller ta min vete kudde, brukar lindra lite granna.. 

• Tigerbebis

Samma här!! Var till sjukgymnast förra veckan. Troligtvis inte ischiasnerven sa hon. Är det den så strålar det även ner i foten samt att man domnar bort. För min del så är det korta muskler så det är bara att stretcha! Sträck ut muskulatuern ordentligt. Blir det inte bättre efter en månad (i mitt fall) är nu i vecka 27 så ska jag höra av mig..
    Skitjobbigt!!

Lycka till!!! 

En tredje...
  • jesslaw

Hade samma förra graviditeten och blev sedan inte av med det, gick till kiropraktor som sa att mitt bäcken var låst! Fick hjälp att "låsa upp det" och har klarat mig sedan dess tills nu när jag åter är gravid....... Ska prova strecha!!

Svar på tråden Ont som f*n i ryggslutet ner mot skinkorna