• Anonym (men)

Löjligt att gå för en sån här orsak!

Det är så att jag, min man och min dotter är bjudna på bröllop, på en helg, på andra dagen hon egentligen ska vara hos sin pappa och han vägrar att jag får ta med dottern, jag har gett förslag att jag hämtar bara för att vara med under ceremonin så kan jag komma tillbaka, så behöver inte hon vara med på festen då alla kommer dricka vin, cider eller öl, eller att vi byter helg, så nu ska vi till familjerätten.
    Jag blir så irriterad!

• Svar på tråden Löjligt att gå för en sån här orsak!
  • Anonym
    Anonym (men) skrev 2012-06-04 12:16:21 följande:
    Det är så att jag, min man och min dotter är bjudna på bröllop, på en helg, på andra dagen hon egentligen ska vara hos sin pappa och han vägrar att jag får ta med dottern, jag har gett förslag att jag hämtar bara för att vara med under ceremonin så kan jag komma tillbaka, så behöver inte hon vara med på festen då alla kommer dricka vin, cider eller öl, eller att vi byter helg, så nu ska vi till familjerätten.
    Jag blir så irriterad!

Så löjligt av honom.
  • Anonym (men)
    Anonym skrev 2012-06-04 13:10:33 följande:

Så löjligt av honom.

Eller hur? Han anser de ska anpassa sig efter oss, men vadå? Är deras stora dag!
    Jag skulle skämmas ögonen ur mig och komma dit med bara min man, alla förväntar sig att jag har med dottern, då hon räknas in i familjen, jag är så irriterad och arg! 
  • Anonym
    Anonym (men) skrev 2012-06-04 13:18:27 följande:

Eller hur? Han anser de ska anpassa sig efter oss, men vadå? Är deras stora dag!
    Jag skulle skämmas ögonen ur mig och komma dit med bara min man, alla förväntar sig att jag har med dottern, då hon räknas in i familjen, jag är så irriterad och arg! 

förstår det
  • SupersurasunkSara

Förstår att det känns trist, men har han dom på att det är hans umgänge så kan han göra så. Oavsett av vilket skäl han än gör det. Det rä ju bara att förkalra för folk att barnets pappa vägrat byta helg.

För det antar jag att du har föreslagit? Helgbyte så han inte missar tid med sitt barn?

• Anonym (Hmmm)
    Anonym (men) skrev 2012-06-04 13:18:27 följande:
    Varför ska du skämmas när det är pappan som nekar?

Sen är det löjligt av honom anser jag! 
  • Anonym

Varför ska du skämmas? Alla vet väl att du är skild och inte har dottern jämt. Det är bara att säga att det är pappahelg.

• BioBonus
    Anonym skrev 2012-06-08 11:48:42 följande:
    Varför ska du skämmas? Alla vet väl att du är skild och inte har dottern jämt. Det är bara att säga att det är pappahelg.

Precis - det är verkligheten för oss alla som har växelvis boende. Ibland kan barnen inte vara med och det är väl ingen som tycker det är konstigt?
  • Anonym

Tråkigt men det är hans helg och han vill säkert inte avstå från den tid han har med dottern.

Är man skild o har barn så får ens vänner o släktingar  precis som en själv räkna med att barnet kommer vara hos den andra föräldern också och att barnet därför inte alltid kan närvara. Jag vet inte hur gammal dottern är, men de flesta barn tycker nog det är direkt tråkigt att följa med på bröllop, så för dotterns del kanske hon inte lider det minsta av att få vara med sin pappa istället?

• Anonym

Hur gammal är din dotter? Har hon något intresse av att gå på bröllop? För att "alla andra" vill att hon ska vara med, kan ju inte väga tyngre än att hon ska få umgås med sin pappa? Men här kan ju barnets ålder spela in. En sjuårig tjej skulle säkert ÄLSKA att gå på bröllop. En treåring - not so much...

• Nape

Fast sådär är ju livet som skild- man får dela på tiden med barnet. Tyvärr. Det är ju samma med jul och nyår.

De flesta kan ändå komma överens, jämka. Men nu gör han inte det och då får du nog rätta dig.

Det är inte pinsamt att komma utan barnet, säg bara att det är pappahelg. Tror inte så många tänker på det heller, det är brudparet som är i fokus. (Och de flesta tänker på sig själv. Hur ser jag ut i klänningen? Putar magen? *suger in magen*)

• pegga

Det är två saker som står i konflikt och som ni måste välja mellan:

1) Barnets behov av sin pappa 

2) Att du skulle "skämmas" om barnet inte kom till bröllopet

Kan du gissa vilket som är viktigast?

Svar på tråden Löjligt att gå för en sån här orsak!