Han vägrar diskutera sommaren, säger sedan att jag bestämmer
Bakgrund: Vi har en 3-årig flicka, hon bor hos mig, men delad vårdnad. Träffar pappan en dag varje vecka, hon har aldrig (!) sovit hos pappan. Jag börjar tro att han inte vill att hon ska sova där, fast han säger att han vill.
Pappan lämnade oss när hon var 2 veckor, har sedan dess (som jag uppfattar det) krånglat precis hela tiden. Aldrig passat en tid, svarar inte på mail, trycker bort samtal när jag ringer, alltid bett om mer tid med dottern men när jag erbjudit har han varje gång sagt nej (sammanlagt över 100 tillfällen, jag har både sagt typ "men själkvklart, ta henne i helgen om du vill" och "vill du ha henne i helgen?").
Nu kommunicerar vi i princip bara via advokater, min advokat tycker att jag ska stämma honom på vårdnaden eftersom pappan obstruerar så mycket, tex vägrar skriva under dagispapper, saboterade inskolningen etc etc etc,.
Jag tycker att dottern ska börja övernatta NU, jag tyckte att hon skulle övernatta hos honom för 2 år sedan också, men han hittar på skäl för att inte ha henne. Senaste skälet är att hon är allergisk mot hans katt, men hon är inte det minsta allergisk.
Nu var i alla fall överenskommelsen att jag skulle föreslå sommarschema, före den 1 april. Jag skickade mitt förslag i god tid, där han ska ha henne hela dagarna i vecka 27, 28, 31, med övernattningar om han vill. Jag föreslog en övernattning första veckan, två andra, tre tredje, om dottern känns lugn och glad kan hon gärna få stanna fler nätter redan från första veckan. Inget svar från vare sig honom eller advokaten, på hela april, hela maj.
Nu idag kom det brev från advokaten där det står att de inte godtar mina veckor, utan vill ha andra veckor som kompensation. Wtf? De har ju haft åtta veckor på sig att svara? Nu har jag gjort upp andra planer för semester + jobb + dagis + barnvakt när jag måste täcka upp. Vad är detta?
Advokaten skrev att hans klient (dotterns pappa) uppfattar att jag bestämmer vad som passar mig. Jo, men det var ju det jag skulle göra - nästa år får han bestämma!! Det står också att pappan inte vill att dottern ska övernatta om vi inte kommit överens om det i ett avtal - men det här ÄR ju en överenskommelse och ett försök till avtal.
Jag vet varken ut eller in. Nån i liknande situation???