• ProudMama

Kan man ha denna på dopet?

Jag har svårt och hitta kläder till mig, som jag ska ha på dopet. Börjar dra ihop sig nu!
    Kan jag ha denna?

nelly.com/se/kl%C3%A4der-f%C3%B6r-kvinnor/kl%C3%A4der/festkl%C3%A4nningar/ichi-142/atty-dress-142634-912/

Vad tycker ni?

Ge mig tips! Vart finns det snygga klänningar?
    Jag vill INTE ha en vit!

• Svar på tråden Kan man ha denna på dopet?
  • La Lola
    ProudMama skrev 2012-06-05 14:11:48 följande:
    Nej, det tycker inte jag heller egentligen. Men tänkte ta chansen att klä upp mig lite nu när jag har chansen. Är länge sedan.
    Då ska du ta den vita med blommor.
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • annniel

Den andra klänningen helt klart! Super-fin! Den första är helt ok men kanske en liten aning tråkig...

Ta vara på tillfället att ha något lite finare på dig (klänning nummer 2)...det är alltid kul att vara lite "extra fin" :)

• ProudMama

Jag gillar verkligen båda! Men den första är nog mer en klänning jag skulle vilja ha till vardags. Och jag vill ju klä upp mig nu när jag har chansen! :) Dock är den vit, jag ville ju inte ha vit! Hmm... Svårt!

• Bonsaiii

Den andra var underbar! Svår om man har ungar dock... Den blir garanterat kladdig eller dammig när man bär ungarna eller så kanske man får visa lite väl mkt hud...

• ProudMama

Blir det den vita, blir det något att täcka armarna med. Och dottern får gärna spy/kladda på den. Det gör inget! Räknar inte direkt med annat

• Kaerlighet

Jag lägger också min röst på den vita, den var alldeles fantastiskt vacker!

Passa på att handla på Nelly nu, fri frakt ! 

• hallontryffel

Båda klänningarna var fina, men den vita var i mitt tycke för fin för ett dop. Tänk dessutom på att ett dop är en kyrklig handling (och i kyrkan ska man av tradition/respekt för vad kyrkan står för inte visa för mycket hud) så väljer du den vita bör du ha en kavaj el. liknande som täcker axlar och urringning.

• ProudMama
    hallontryffel skrev 2012-06-05 20:20:07 följande:
    Båda klänningarna var fina, men den vita var i mitt tycke för fin för ett dop. Tänk dessutom på att ett dop är en kyrklig handling (och i kyrkan ska man av tradition/respekt för vad kyrkan står för inte visa för mycket hud) så väljer du den vita bör du ha en kavaj el. liknande som täcker axlar och urringning.
    Jag ska täcka armarna Gillar inte att visa armarna så mycket ändå!
  • Snurren 74

Tycker absolut den vita.

Fanns båda på Nelly?

Svar på tråden Kan man ha denna på dopet?