• Anonym

Lusten som bortblåst, hur kommer man tillbaka?

Nu har jag och min sambo två gemensamma barn och min sexlust har varit sombortblåst ett bra tag nu, typ ett år. Först trodde jag att det bara vara en period och att det skulle komma tillbaka men det gör aldrig det! Om jag fick bestämma skulle vi aldrig ha sex. Och min sambo ser detta som ett stort problem och jag förstår honom verkligen! Jag vet dock inte vad jag ska göra! Är det någon som  har några tips hur man kan hitta tillbaka?

• Svar på tråden Lusten som bortblåst, hur kommer man tillbaka?
  • jonte02

Jag tror att ni behöver hitta tillbaka till varandra. Uppskatta varandra. Hitta på lite saker ihop själva. Dejta varandra. Du kanske behöver få igång sex-tänket!? Älska dig själv. Prioritera annorlunda. Hångla upp varandra, smek varandra och få till en snabbis eller två innan tröttheten tar över!?

• Vitamin

Jag bestämde mej för att ha sex ändå. För att jag älskar min man och vill ha ett kärleksförhållande, inte ett syskonförhållande.

Så jag gjorde en överenskommelse med mig själv, att helt enkelt ha sex utan att vara tänd. Jag överlät dock på honom att ta initiativet.
    Inte konstigare i min värld än gör andra sysslor man inte har lust med, tex dammsuga eller styka (jag hatar båda) eller att äta en maträtt man inte är sugen på just då... Man gör det bara, för att det behövs.

Till saken hör att jag VET att när jag väl har sex så gillar jag det, det är bara att själva suget inte finns där innan. Jag fick också bättre koll på min kropp och sexlusten när jag slutade med p-piller och kunde följa kroppens cykler. Jag har alltid närmare till lusten vid agglossning, och får vi fart då, så håller det i sig ett par veckor, tonar ner vid mensen och kommer åter vid nästa ägglossning.

Men det är jag själv som bestämmer mig för att bara låta det ske, när jag kommer i en svacka.

Svar på tråden Lusten som bortblåst, hur kommer man tillbaka?