• Anonym (Rädd och ledsen)

Håller på att förlora henne

Hej

Jag fick i dagarna mitt liv helt vänt upp och ner. Jag bor med min underbara sambo sedan ca 5 år tillbaka. Jag har alltid uppfattat att vår relation är bra, visst finns det alltid saker som man blir oense om men annars har jag aldrig reflekterat över några större problem. Detta tills för ca 1 år sedan då vårt sexliv började dö ut. Min sambo valde då att prata med en kurator och vi har nu provat med div olika saker, dock utan resultat.

Detta är inget som vi har lagt någon större fundering över men i dagarna säger min sambo till mig att hon känner att vi håller på att glida ifrån varandra och att hon ej har kvar dom där känslorna för mig. Hon älskar mig fortfarande men inte på det sättet. För mig kom detta som en chock då jag älskar henne över allt annat och kan ej tänka mig leva med någon annan.

Vi har pratat om att skaffa barn och hus och allt har känts sådär bra mellan oss. Vi har suttit ner och pratat om situationen och det framkom mycket som vi aldrig har pratat om innan. Ingen av oss har under en längre period mått bra psykisk pga av jobb släkt stress vänner osv.

Efter samtalet framkom det att min sambo inte längre har sett någon framtid för oss då vi har det sådär ekonomiskt utan sparande. Då vi har pratat om husköp och andra saker vi vill göra har det varit viktigt för oss att ordna ekonomin. Detta har dock inte inträffat då vi har hamnat i en "bubbla" där vi har konsumerat på bla kredit. Detta har inte varit något problem då vi alltid har råd att betala, men problemet är just att det aldrig har blivit några pengar kvar till sparande eller andra saker.

Vi hittar sällan på saker bara vi två då det nästan alltid kommer något annat i mellan. När vi väl gör det känner hon att det är trevligt och kul men inte på det där roliga sättet som vi hade förr.

Vi har som många andra hamnat i en "vardag" där vi jobbar, äter, sover och inte har tid till varandra mera än framför tv`n eller på någon fest ibland. Vi tillbringar många helger ihop hos föräldrar när vi hjälper dem med div saker .

Vi har nu gemensamt beslutat att försöka lösa situationen genom att ändra på de saker som vi kom fram till störde oss på varandra. Vi ska också börja spara pengar och få ordning på vår ekonomi  för att i framtiden försöka köpa hus och skaffa barn. Vi har sagt upp alla krediter och onödiga kostnader för att nå dit.

Jag fick känslan efter vårt samtal att allt detta med att hon hade/har tappat känslorna inte enbart berodde på mig, utan att det vara alla de småsaker med släkt, vänner, ekonomi, jobb, och själva  livssituationen som fick min sambos känslor för mig att svalna.

Jag hoppas nu innerligt att vi kommer reda ut allt detta, men det känns på något sätt som att det är kört. Det känns som att oavsett hur mycket vi försöker så har hon ändå har bestämt sig. Trots att hon säger att vi skall försöka

Jag mår fruktansvärt dåligt över detta och har problem med att sova och får små panikatacker till och från som slutar med att jag störtgråter, vilket inte alls händer ofta. Tanken på att mista henne gör så fruktansvärt ont och jag tror inte att jag klarar det.

Jag vågar sedan vårt samtal inte ta i henne ordentligt eller kyssa henne, för att jag är rädd att hon skall tycka att jag är för mycket på. Det känns som att stämningen är stel efter vårat samtal trots att vi har beslutat att försöka.

Jag skulle vilja ha lite tips på hur jag / vi ska göra för att kunna  gå vidare, för att återfå kärleken i vårt förhållande. Tips på övningar eller aktiviteter, tänk på att vi inte har råd att åka iväg på en weekend utomlands. Är det för tidigt eller någon idè att gå till någon form av parterapi ?

• Svar på tråden Håller på att förlora henne

Jag kan förstår att man försöker på något sätt hävda eller bevisa att sitt beslut är rätt. Men det finns väl igen anledning att svartmåla den andra parten genom att ljuga och prata skit ?
    Borde det inte räcka med att säga, "det fungerade inte längre, vi gled ifrån varandra" !?

Problemet är ju dock att jag inte vet 100 om hon verkligen har sagt det som jag har hört. Möjligen har hennes väninna missförstått mycket och fick det att låta så som jag tolkade det, Men möjligen har mitt ex inte alls lagt fram det så.
    Det tär som fan att inte veta om det verkligen är så. Om hon nu har svartmålat mig som hennes väninna säger, är det ju som jag skriver förut helt sjuk, Vad finns det för anledning till det osv.

Problemet är ju även att jag inte har tagit upp det med henne. Vi pratade på telefon idag för första gången på ca 2 mån, men jag kände inte att det var rätt tillfälle att ta upp det, även om jag egentligen ville. Det blev mera prat om hur det är och hur det går med det och det osv,
    Jag ångrade mig dock efteråt och kände att jag kanske borde ha tagit upp det. Vad tror du / ni ? jag vet att det egentligen inte påverkar situationen mellan oss, snarare förvärrar den om jag går på för hårt. Men ovissheten gör mig galen.

Men vill jag verkligen ha henne tillbaka ? Ja en del av mig vill inget mera. En del av mig känner, Ja ok hon kanske behövde få träffa en ny kille och "ligga runt" lite för att känna efter om VI verkligen var rätt. Och hon kanske kommer tillbaka om en tid och ber om ursäkt för hennes beteende och inser att det var fel.

En annan del av mig är livrädd för att om detta inträffar, vågar jag då lita på henne fullt ut ? Vågar jag börja om och bygga upp ett liv med henne igen, med hus, barn och allt det där som vi hade planerat ?

Den sista delen av mig känner, Nej skit i henne. Hon har sabbat så mycket för dig. Större delen av ditt liv har gått i kras pga henne. Du har tappat massor med vänner för att du har valt att prioritera henne. Du har ingen bostad "i skrivande stund". Du tvingas låna pengar av dina föräldrar för att klara av räkningarna själv osv osv.

Hela situationen kändes helt ok för ca 1 v sedan. Men efter en veckas semester vid sommarstället där vi "blev tillsammans" och förlovade oss, hände något. Nu har jag under flera dagar fallit tillbaka i depression och mår skit igen. Jag som trodde det värsta var över, så börjar det om igen. Vad gör man ?

• Anonym
    Anonym (Rädd och ledsen) skrev 2012-07-10 21:22:09 följande:
    Nu är det kört helt tror jag eller kanske vill jag .

Nämnde ju tidigare i tråden att min sambo skulle åka iväg på en bilträff, vilket jag tyckte verkade underligt. Veckan efter midsommar hade vi sagt att vi skulle höras, vilket vi gjorde. Då var hon precis som vanligt och jag frågade om hon hade hittat på något kul i helgen. Hon berättade då att hon hade varit iväg till en närliggande stad där vi bor och festat.
    Jaha men vem känner du där då, frågade jag. Ja några kompisar, svarade hon. Nu har vi varit tillsammans i drygt 5 år och jag vet var hennes vänner bor, så jag frågade vilka vänner.
    Ja bla "vi kan kalla honom Johan" svarade hon. Johan är den person som min sambo och hennes vän skulle träffa på kommande bilträff. Jag släppte detta då vid telefonkontakten då jag inte ville göra för stor grej av det, men jag tog upp ämnet när vi sågs igen några dagar senare.

Jag förklarade för henne att det kändes fel eller märkligt att hon träffade honom själv. Jag frågade även henne om hon har varit het ärlig när det gäller honom eller någon annan, så att det inte är det som har orsakat allt detta.

Nej vi är bara riktigt bra vänner och kan prata om allt, det finns inga känslor eller motsvarande för honom eller någon annan fick jag som svar.
    Jag frågade återigen om vi fortfarande var överens om att vi skulle ha alla dörrar öppna för att vi senare efter en tid skall kunna hitta tillbaka till varandra och inte ta första bästa.
    Ja så är det ju fortfarande svarade hon då.

Någon vecka senare när hon är på bilträffen, lägger hon upp en bild på facebook med en bild av henne och "johan". Dom gör inget på bilden utan sitter bara bredvid varandra. Detta är först inget jag reagerar på då hon har lovat att det inte är något imellan dem. Men när jag senare under kvällen kolla kommentarerna på bilden ser jag att hennes bästa vän har skrivit "True love". Nu börjar det koka inom mig då jag nu förstår att hennes kompis vet om att min sambo har känslor för honom.

Jag ringer henne flera gånger, men utan svar.

Dagen efter får jag tag på henne. Hon är då hemma hos "johan" och skyller på att hon inte orkade köra hela vägen hem från bilträffen.

Jag frågar henne om bilden och hon säger att det inte var något med den, utan att hon bara hade det trevligt. Jag frågar om kommentaren från hennes vän. Ja den får stå för henne i så fall, jag vet inte vad hon menar med det säger hon.

Jag ligger på ytligare och säger att hon måste ju mena något med den då jag vet att dem pratar om allt.

Efter mycket frågor och en nu mera argare ton från mig, kommer det fram.

Ja jag har känslor för honom, men vi har aldrig gjort något under vår tid tillsammans säger hon. Nehe men nu har ni det eller?
    Ja vi har strulat i helgen svara hon. Hur länge har du haft känslor för honom då, frågar jag. Ca 6 mån får jag som svar.
    Hon har alltså ljugit mig rakt i ansiktet flera gånger, då jag har frågat om det är någon annan och om hon är helt ärlig i vad hon säger.

Detta kändes jävligt tungt, bla då jag nu vet att hon har haft känslor för honom samtidigt som vi har levt ihop. Hon har aldrig visat något utan snarare tvärt om, varit gullig och pussats åkt iväg på saker med mig osv. Möblerade om lägenheten för några veckor sedan osv.

Det faktum att hon har ljugit hela tiden när vi har pratat gör att jag känner mig så sviken. Jag vet inte längre hur mycket av det hon har berättat som faktiskt har varit sant, eller hur mycket som hon bara gjorde större än det var för att hon inte ville berätta som det var.

Jag blir även så jävla ledsen och arg över att hon har skött det hela så jävla fult. Av respekt till den person som man faktiskt har älskat och levt med i flera år så gör man inte på detta sätt.
    Man väntar inte två veckor och sticker sedan iväg till "johan" för att inleda en ny relation. Om man gör det så sköter man det ytterst diskret och lägger inte upp bilder på nätet. Det är så jävla fult.
    Om det hade gått några månader så kunde jag ha haft förståelse till viss del. Men efter två veckor från det att hon hade hämtat sina saker. Det är så jävla förnedrande, svikande och total brist på medmänsklighet och respekt.

Samma dag på kvällen ringer hennes väninna, varför vet jag egentligen inte. Hon ville nog säkerställa att jag inte var galen och skulle åka iväg för att slå ihjäl "johan" eller min sambo.
    Vi pratade länge och jag fick reda på massor med nya saker, bla att hon hade gått och småflörtat med "johan" sedan flera år tillbaka.. Dom hade aldrig gjort något, men dom umgicks mycket på jobbet.

Hon sa även att hon inte rekommenderade mig att åka hem till henne då svärföräldrarna var väldigt upprörda på mig.
    Varför det frågade jag naturligtvis då jag egentligen inte har gjort något.

Då får jag reda på att min sambo har "pratat skit" om mig under en längre period. Hon har bla sagt att JAG har gjort så att vår ekonomi är dålig. Att jag har handlat på kredit och att hon har varit tvungen att betala dessa skulder med hennes lön.
    Jag har självklart handlar på kredit, men även hon. Alla stora inköp som vi har gjort på kredit och som har lett till att vi har legat efter lite har varit gemensama inköp av bla möbler.
    Hon har även sagt att jag har tvingat henne att betala av alla skulder på ett av mina kreditkort med hennes bonus som hon fick från jobbet.
    De skulder som fanns på det kontot var helt och hållet gemensamma inköp, faktum är att större delen faktiskt var hennes inköp, men då vi alltid har haft gemensam ekonomi ser jag  inte detta som mitt eller ditt.

Det som stör mig mest med detta är att vi, som jag skriver tidigare, gemensamt kom överens om att nolla detta konto för att slippa alla småkostnader varje månad. Vi kom gemensamt överens om att vi skulle nolla alla våra kreditkort och säga upp dem för att få ordning på ekonomin.

Så nu har hon alltså baktalat mig inför sin familj som nu tycker att jag är en skit. Troligtvis inför alla sina vänner också.

Så nu vet jag inte längre alls hur jag känner. En del av mig vill fortfarande ha tillbaka henne. En annan del vill bara be henne dra åt helvete. En annan vill något däremellan.

Jag har sagt till henne att jag vill eller snarare kräver att vi skall ses och prata om detta. Jag har sagt och förstår att  det inte förändrar något och att svaren inte kommer påverka vår relation. Men jag känner att jag måste få veta exakt allt som har hänt på riktigt och hur mycket av det som hon har sagt som ej har varit sanning.
    Jag måste få veta vad hon har sagt till sina vänner och föräldrar. Detta för att lättare kunna gå vidare och någon gång kunna se dem i ögonen när jag möter dem.

Hur hade nu reagerat eller agerat ? 
    Hade jag varit i dina kläder hade jag givit den baktalande horan en stor fet smäll. Otroheten är illa nog, men  skitsnackandet bakom ryggen hade blivit droppen för min del. Förmodligen hade jag åkt dit för misshandel, men jag hade gärna tagit den smällen. Dels hade jag fått utlopp för ilskan och mått bra efteråt. Dels hade jag försvarat min heder. 
  • Anonym

Ok ts, du vill nog inte höra det här men vad som gick snett från början var att du betedde dig som en toffel och hon förlorade respekt och attraktion för dig. Efter ni separerat har du fortsatt bete dig som en strykrädd hundvalp och det ökar bara på föraktet. 

Kvinnor vill ha en riktig man som har en bra balans av Alpha och Beta i sig. Du verkar mest ha Beta i dig och då tappas attraktionen till slut. Du kan läsa mer om detta på marriedmansexlife.com och tänka på det till nästa förhållande.

Alla är vi olika men att slå henne känner jag absolut inte skulle hjälpa. Även om det på ett sätt kanske skulle ha känns bra att ge henne en örfil så hon förstod allvaret och vaknade upp.

Vadå toffel, jag menar att jag absolut inte har varit någon toffel. Jag har snarare gjort vad jag vill när jag vill, men naturligtvis också till den grad som vi  båda har tyckt att det är OK i en relation.
    Det känns snarare som om att det kanske är mitt sätt att inte vara toffel som har bidragit till situationen. Att jag har varit styrande och ganska dominant är jag med på, men inte till den grad som hon menar.
    Med styrande tycker inte jag det räknas när man tycker det är självklart att man ex äter ihop på kvällen eller att man spenderar en ledig dag tillsammans om båda har jobbat hela veckan osv..

Frågan är OM och i så fall HUR ska man ta upp detta med skitsnacket. Det är nämligen det som stör mig mest just nu. Hon vet ju inte om att jag har koll på detta. Men då vi senast pratade på telefon ville jag inte riktigt ta upp allt detta med henne då vi inte hade pratat på så länge. Jag vill på något sätt inte att vi ska "skiljas som ovänner" hur klyschigt det än kan låta.

• Anonym
    Anonym (Rädd och ledsen) skrev 2012-08-20 15:20:24 följande:
    Alla är vi olika men att slå henne känner jag absolut inte skulle hjälpa. Även om det på ett sätt kanske skulle ha känns bra att ge henne en örfil så hon förstod allvaret och vaknade upp.

Vadå toffel, jag menar att jag absolut inte har varit någon toffel. Jag har snarare gjort vad jag vill när jag vill, men naturligtvis också till den grad som vi  båda har tyckt att det är OK i en relation.
    Det känns snarare som om att det kanske är mitt sätt att inte vara toffel som har bidragit till situationen. Att jag har varit styrande och ganska dominant är jag med på, men inte till den grad som hon menar.
    Med styrande tycker inte jag det räknas när man tycker det är självklart att man ex äter ihop på kvällen eller att man spenderar en ledig dag tillsammans om båda har jobbat hela veckan osv..

Frågan är OM och i så fall HUR ska man ta upp detta med skitsnacket. Det är nämligen det som stör mig mest just nu. Hon vet ju inte om att jag har koll på detta. Men då vi senast pratade på telefon ville jag inte riktigt ta upp allt detta med henne då vi inte hade pratat på så länge. Jag vill på något sätt inte att vi ska "skiljas som ovänner" hur klyschigt det än kan låta.
    Slå henne?! Var i hela friden får du tanken på att slå henne ifrån? 
  • Anonym

Är verkligen det enda sättet du känner till för att sätta dig i respekt hos någon, att använda fysiskt våld? I så fall är det bara att beklaga.

Anledningen till att jag tog upp "att slå henne" var för att någon kommenterade med att han/hon hade inte kunnat låta bli att slå henne. Som jag skriver skulle jag aldrig kunna göra det. Det jag menade var att hon kanske hade behövt någon form av wake up call för att förstå allvaret med vad hon höll på med, inte bildligt talat en örfil !!!

• Anonym

Sluta sitta här och skriva, analysera, vrida och vända osv. Det kommer ändå inte sluta bra för er eftersom ert förhålland är både slut och förstört. Vill du plåga dig själv med att sitta och tråna efter henne då hon uppenbarligen inte har några känslor för dig och tydligen inte smyger med "Johan"  som sin nya för sina vänner?!

Du har helt klart rätt i det du säger. Att vårt förhållande är slut är jag helt med på, men om det är förstört vilket innebär att vi aldrig kommer kunna bli tillsammans igen vet jag ju inte.
    Klart att man kan träffa andra under en tid och sedan hitta tillbaka till varandra efter en period. Ok jag vet inte om det kommer hända eller om jag ens vill det när det ev kommer.

Men för att lättare kunna gå vidare och sluta tänka på allt känner jag att det nog vore bra att få reda på om allt detta skitsnack verkligen stämmer eller om det är något hennes polare har missuppfattat osv.

I skrivande stund är det inte kärleken för mitt ex som får mig att älta utan snarare faktumet att jag även har förlorat min bästa vän. Och det är det sista som jag inte kan inse innan jag får svar.
    Som jag skriver tidigare så har jag förståelse över att man kan träffa någon annan, det är sånt som händer. Visst är det väldigt dåligt skött också, men att hon skall ha gått så långt eller lågt att hon har hittat på massa saker och sedan snackat skit om det vill jag inte riktigt tro om henne.
    Därför känns det viktigt att få ett svar. Frågan är ju bara hur jag tar upp detta med henne på bästa sätt. Eftersom vi pratar med varandra var 14`de dag vill jag ju inte gå på för hårt vid dessa tillfällen så hon blir arg och inte lägre ens vill prata med mig.
    Visst vi är redan skilda och kommer troligen inte bli tillsammans igen, men jag vill ju inte att vår ev sista kontakt ska leda till att vi blir osams och inte kan prata med varandra igen om vi träffas på stan eller någon fest.
    Hur / när / var tar man bäst upp detta ?
    Vi kommer att ses vart efter då hon fortfarande har nyckel till lägenheten som snart skall vara tom, men är det fel tillfälle att ta upp det då ?
    Ska jag smsà maila ringa eller ta det när vi ses?

• kakkia

Kan du inte säga typ nästa gång ni träffas.... hur är det med dig... umgås du mycket med din väninna ****-föresten på tal om henne så berättade hon en konstig grej som jag bara måste få fråga om, om du inte tar illa upp eller blir sur för jag vill verkligen inte skiljas som ovänner jag är bara nyfiken...

Hon sa att du pratat illa om mig till dina föräldrar stämmer det??

(du får inte bli arg om hon säger ja)
    Va förstående och försök prata bort henne så hon känner sig dum men tappa inte tonfallet utan va glad och typ nyfiken bara.... hoppas du förstår mig!! lycka till och håll oss uppdaterade! :) lycko-kramar till dig    

Hej

Tack för bra svar.

Jag har faktiskt haft lite den tanken på upplägg. Jag vill inte bli förbannad och höja tonfallet för mycket så vi blir osams. Det har jag för övrigt aldrig gjort i all denna soppa.
    Men det kan nog vara bra att ta upp det lite i stil med "Du förresten, jag tänkte på" och håller man som du säger allt på en lugn nivå kanske hon kommer känna sig dum och förstå hur jag känner och därför förklara sitt handlande. Jag tror ju iof aldrig att hon kommer berätta för sina vänner och familj hur det egentligen ligger till. Men det har egentligen ingen större betydelse, bara jag får reda på fakta och får veta att hon faktiskt innerst inne känner att hon har gjort fel.
    Tråkigt dock att jag kommer ha det svårt med att träffa hennes föräldrar eller vänner igen, då de tror att jag är en skitstövel helt utan grund.

Jag uppdaterar när jag har tagit tag i situationen, det kommer nog dock dröja ett tag är jag rädd. Vi har egentligen inget att prata om, så några telefonsamtal blir det nog inte på ett tag. Vi kommer nog prata lite när hon lämnar nyckeln till lägenheten, men det är ju inte fören senast i slutet av sep.

Tack för lycko-kramen, känner att tur är något jag behöver i mitt liv just nu, åh då syftar jag inte enbart på mitt ex, utan hela min livsituation efter detta.

• Anonym (Usch)

hej jag har bara en fråga...

vad krävs d för ett förhållande att ta slut? varför fortsätter vissa trots man säger att man inte e kär i dem, inte ser framtid, inte ligger, strular med en johan, snackar skit om en för föräldrarna. berätta om sin nya kärlek till vännerna så de kommenterar om den nya kärleken på fb.. va krävs d så att en människa FATTAR och åtminstone rädda d lilla värdighet man har kvar. svaga människor förbluffar mig! 

• Anonym (Usch)

vad är ett förhållande egentligen?

Om man under hela livet har känt en person som vän och efter några år blir tillsammans. Man är tillsammans i ett år och väljer sedan att flytta ihop, man bor ihop i fem år, man förlovar sig efter fyra.

Man bestämmer sig för att satsa på förhållandet och börjar prata barn. Man fixar med lånelöfte hos banken och börjar titta på hus, man är med på budgivning av en villa men väljer i sista stund att avblåsa affären då det framkom att huset hade brister.
    Man fortsätter att leta efter sitt drömhus och allt är och känns perfekt. Man börjar gå in för att skaffa barn på rikitgt, och tror ett tag att det är dags att bli förälder.
    Man har nästan allt gemensamt, man har en toppenrelation till varandra och till varandras familjer och släktingar.

Inget tyder på att det finns några problem i relationen och allt tyder på att detta är för livet.

Men när sedan allt detta ovan försvinner, och den person som man älskar över allt annat, sin bästa vän som man litar på till 100% sin stora kärlek helt enkelt väljer att avsluta allt under en period av 4 veckor.
    När sin sambo byter personlighet under en natt och blir en person man inte känner igen DÅ är det jävligt svårt att bara köpa läget och gå vidare.

Om vi under vårt förhållandes sista del hade haft problem, hade jag haft mycket lättare att bara gilla läget. Men för mig och alla övriga inblandade är inte dessa handlingar/beslut något som kommer från mitt ex.

Därför kan jag inte bara släppa allt och inse fakta.
    Jag förstår att vårt förhållande är slut och inte kommer kunna gå att rädda. Men det är inte det som är det stora problemet nu. Nu vill jag veta om hon verkligen att snackat massa skit, och i så fall varför. Finns ju ingen anledning till att ljuga och hitta på saker. Varför inte vara ärlig och säga att man har träffat någon ny ?

Jag har väldigt svårt att tro att du har varit i samma situation som mig !

Tack för ditt inlägg, känns skönt med såna när man skriver här för att få råd och hjälp.

• Anonym (Blake)
    Anonym (Rädd och ledsen) skrev 2012-08-23 19:53:57 följande:
    Om man under hela livet har känt en person som vän och efter några år blir tillsammans. Man är tillsammans i ett år och väljer sedan att flytta ihop, man bor ihop i fem år, man förlovar sig efter fyra.

Man bestämmer sig för att satsa på förhållandet och börjar prata barn. Man fixar med lånelöfte hos banken och börjar titta på hus, man är med på budgivning av en villa men väljer i sista stund att avblåsa affären då det framkom att huset hade brister.
    Man fortsätter att leta efter sitt drömhus och allt är och känns perfekt. Man börjar gå in för att skaffa barn på rikitgt, och tror ett tag att det är dags att bli förälder.
    Man har nästan allt gemensamt, man har en toppenrelation till varandra och till varandras familjer och släktingar.

Inget tyder på att det finns några problem i relationen och allt tyder på att detta är för livet.

Men när sedan allt detta ovan försvinner, och den person som man älskar över allt annat, sin bästa vän som man litar på till 100% sin stora kärlek helt enkelt väljer att avsluta allt under en period av 4 veckor.
    När sin sambo byter personlighet under en natt och blir en person man inte känner igen DÅ är det jävligt svårt att bara köpa läget och gå vidare.

Om vi under vårt förhållandes sista del hade haft problem, hade jag haft mycket lättare att bara gilla läget. Men för mig och alla övriga inblandade är inte dessa handlingar/beslut något som kommer från mitt ex.

Därför kan jag inte bara släppa allt och inse fakta.
    Jag förstår att vårt förhållande är slut och inte kommer kunna gå att rädda. Men det är inte det som är det stora problemet nu. Nu vill jag veta om hon verkligen att snackat massa skit, och i så fall varför. Finns ju ingen anledning till att ljuga och hitta på saker. Varför inte vara ärlig och säga att man har träffat någon ny ?

Jag har väldigt svårt att tro att du har varit i samma situation som mig !

Tack för ditt inlägg, känns skönt med såna när man skriver här för att få råd och hjälp.

Kamrat!

Tungt att läsa. Svårt att sätta sig in.

Vad hon beror på vet bara hon. Du har varit brutal ärlig och hon har smugit bakom din rygg och pratat skit om dig.

Om jag var i dina skor så skulle jag helt brutit kontakten men denna dam. Inte svarat på sms, telefon, mejl och varit iskall. Budskapet skulle ha varit tydligt: "Jag har ett nytt liv och du har ingen del av det".

Även om du innerst inne vill ha tillbaka henne så är det tyvärr för stora sår mellan er. Det kommer förr eller senare komma upp till ytan igen. Tro mig.

En sak kan du vara helt säker på. Hon kommer en dag, när vardagen trycker på och det nya liv hon valt inte längre är sådär spännande att tänka på dig. Hon kommer fundera vad för val hon har gjort och vad hon har förlorat. Den bilden vad hon går miste står du för. Träna, bygg upp dig, växla upp din stil och samla din vänner omkring dig. Visa dig stark och fri. Hela tiden.
  • Anonym (Lägg ner)

ojojoj, man orkade inte läsa allt du skrivit men jag kan se rätt tydligt att den här tjejen har blivit "kvävd" av dig i ert förhållande..

Jag tycker att man kan se tendenser till att du är en svartsjuk pojkvän som kanske inte vill vara det men som inte kan låta bli och då har din flickvän haft olika begränsningar i ert förhållande.

Jag känner igen ditt beteende från en pojkvän jag var tillsammans med för många år sen, han kvävde mig och jag tog mer och mer avstånd från honom men jag gick ändå och tänkte att "det kanske blir bättre" men det vart bara värre.

Han var verkligen jätte kär i mig men jag mer äcklad av honom i slutet och jag ville bara att han skulle låta mig vara när vi väl gjort slut men det kunde han inte, han ringde en hel del och när han fick höra på omvägar att jag vart ute på krogen med kompisar och kanske strulat med en annan kille så vart det ett himla liv.

Kan förstå att du är kär och att allt känns Piss just nu men snälla lägg ner henne och gå vidare.
    Ledsen att behöva säga det men hon vill inte ha dig nå mer, låt henne leva sitt liv som hon vill så får du fortsätta med ditt.

Jag kanske kan låta hård/taskig men vill bara att du ska vakna upp!

• Anonym

Håller med föregående skribent. Du ska inte tro annat än att hon snackar skit om dig till Johan och sina vänner om vad du håller på med. Längre du håller på att tjaffsa med henne och tråna o truga mer patetiskt kommer det bli. Alltså ert förhållande är totalt förstört. Kanske att du idag inte kan se det, men efter ett tag då du fått distans kommer du bara ångra dig om du skämmer ut dig mer genom att krypa för henne.

Det är dags att gå vidare.  

• Anonym

Få svar i vad?? varför ska du ha ett svar.. Är väl rätt klart att hon snackat skit om dig eftersom det nu gått som det har gått.. Hade det varit bra skulle inte detta hänt.

Snälla.. Jag ber dig för din egna skull. Skicka inte en massa långa mail med totalt meningslöst ältande. Det slutar bara med att hon visar det för folk för att bevisa "hur dum i huvudet" och jobbig du är. Tro mig! 

Svar på tråden Håller på att förlora henne