• SnuttanSnuttan

Vi ska ut och resa med 2 månaders - vagn? Brio Nova?

Vi ska resa till New york i slutet på sommaren och vara borta 2 veckor. Till saken hör att vi precis fått vår son och han kommer alltså vara ca 2 månader när vi åker, vilket innebär att vi måste ha en liggvagn till honom då vi åker. 

Då vi har en UJ till honom idag så vill jag inte riskera att få den vagnen helt demolerad i flygresan (vilket har hänt med en vagn som vi hade till storasyster då vi reste till Thailand) utan tanken är att jag ska köpa en begagnad.

Nu har jag hittat en Brio Nova från 05, för en 500 kr. Mjuklift ingår. Är detta ett bra alternativ? Eller är det krångligt att ta med en sån stor vagn? blir det för klumpigt? Vad finns det annars för bra alternativ? 

Hemskt tacksam för era råd & tips! 

• Svar på tråden Vi ska ut och resa med 2 månaders - vagn? Brio Nova?
  • dripdrop

Nej herregud, jag hade inte velat släpa på en sån tung och stor vagn. Skaffa en sjal eller ergonomisk bärsele istället så behövs ingen vagn!

• Isabelles mamma01

Men om det nu skulle hända något med din vagn, går inte det på försäkringen? resebolagets eller din hemförsäkring...?

Vi kommer åka till Spanien oxå med en bebis på ca  månader och jag kommer garanterat ta med min vagn...en babby jobber elite. Vi har tidigare haft med en annan vagn till systern...då tog vi loss alla delar hjul, suflett och la det löst i vagnen, tog en lakan och virande in vagnen i + "bubbelplast" och det gick bra.

Lycka till!

• dripdrop

Tyckte mest det verkade sjukt jobbigt att släpa en sån tung vagn i en storstad som New york. Med ett bärdon blir ni ju mycket friare att hoppa på spontana bussar och tunnelbanan osv.

• TreBlirFyra

Tycker definitvit du ska ta med !! . Ni kommer ju gå ut och äta och då är det vl inte så kul att ha bebisen på magen.... Dessutom går man mycket i NY och det kommer bli tungt med bärsele. Ta vagnen med! :)

Svar på tråden Vi ska ut och resa med 2 månaders - vagn? Brio Nova?