• Steff098

    Mina barn, dina j..la ungar

    efter skilsmässa och sedan nytt förhållande och hopflyttning av mig och mina två underbara barn tillsammans med ny partner och hennes j..la barn så inser man att det verkligen stämmer!

    Hur i helvete ska man få ihop livet och förhållandet när hennes monster till barn bara förstör hela tiden. Den ena är en skrikande skitunge som aldrig fattar att vara tyst, utan tar över varje försök till samvaro med att höja rösten och alltid förstöra. Den andra en lismande tonårig som alltid är ivägen o inte fattar det. 

    Usch, vill ha ett liv med bara min sambo och mina barn!   

  • Svar på tråden Mina barn, dina j..la ungar
  • Gerd parterapeuten

    Hej!

    Dina underbara barn och hennes skitungar, det är så du skriver. De egna barnen har man lärt känna från början och man känner igen drag hos sig själv och hos den andre föräldern. Banden till de egna barnen är så starka och man har större marginaler än till någon annans barn. När du nu har en ny partner är det viktigt för er relation att du lär känna hennes barn och intresserar dig för dem som de människor de är. Om du kommer på kant med hennes barn riskerar ert förhållande att inte bli långvarigt. Försök att se mer nyanserat på era respektive barn, alla har sin personlighet, precis som vi vuxna. Det kan också vara så att era respektive barn hittills blivit uppfostrade på olika sätt och din partner och du behöver prata er samman hur ni skall förhålla er till barnen. Om du absolut inte tål hennes barn blir det nog svårt för er att bo ihop. Ett särboförhållande kan då vara en tänkbar lösning att prova.
    Hälsningar

    Gerd  

Svar på tråden Mina barn, dina j..la ungar