• Anonym (Tigga)

Vill ha sex

Hej jag lever i ett förhållande sen många år vi har små barn.Men till mitt problem min sambo vill nästan alldrig ha sex .När vi väl ha sex så är det fantastiskt för båda hon njuter men hon är nöjd med sex typ en gång i månadern medans jag vill ha minst en gång i veckan.jag går som en tickande bomb har till och med funderat på att vara otrogen och de vill jag inte men det är jobbigt att gå och vara kåt hela tiden.Jag har tagit upp det med henne och så bli det bättre en månad sen lika dant.Innan hade vi sex flera gånger i veckan.Vad ska jag göra.

• Svar på tråden Vill ha sex
  • Anonym

Fråga då om hon är okej med att du har en älskarinna?

• Anonym (Kvinna31)
    Anonym (Tigga) skrev 2012-06-06 08:30:11 följande:
    Hej jag lever i ett förhållande sen många år vi har små barn.Men till mitt problem min sambo vill nästan alldrig ha sex .När vi väl ha sex så är det fantastiskt för båda hon njuter men hon är nöjd med sex typ en gång i månadern medans jag vill ha minst en gång i veckan.jag går som en tickande bomb har till och med funderat på att vara otrogen och de vill jag inte men det är jobbigt att gå och vara kåt hela tiden.Jag har tagit upp det med henne och så bli det bättre en månad sen lika dant.Innan hade vi sex flera gånger i veckan.Vad ska jag göra.
    Anonym skrev 2012-06-06 08:33:37 följande:
    Låter som en bra idé, då kan hon hitta en riktig man istället för TS.
  • Frisk
    Anonym (Kvinna31) skrev 2012-06-06 08:38:21 följande:

Och vaför är TS inte en riktig man?
  • Anonym (Kvinna31)
    Frisk skrev 2012-06-06 09:17:20 följande:
    Och vaför är TS inte en riktig man?
    En riktig man ser inte otrohet vara lösningen på ett förhållande! Då kan man lika gärna skiljas!
  • Frisk
    Anonym (Kvinna31) skrev 2012-06-06 09:20:06 följande:
    En riktig man ser inte otrohet vara lösningen på ett förhållande! Då kan man lika gärna skiljas!

Absolut, det är inte lösningen på problemet, och det inser även TS. Dock så har jag full förståelse att tankarna kommer när man är sexuellt frustrerad över en längre tid. Hoppas dock att det för TS bara stannar vid tankar. Dock håller jag inte med om att han är mindre man för att tankarna finns. :)
  • jonte02

Oavsett tiktig man eller kvinna så är det ytterst lämpligt i min bok att ta sitt ansvar i relatiionen och få igång en kommunikation kring allt och inget. Hur faen skall man annars kunna veta och förstå!? Men det räcker inte att ta upp det en gång och sedan förvänta sig guld och gröna skogar. Prata, försöka förstå, uppmuntra, uppskatta, ge komplimanger, älska varandra för vad man är.

För mig tog det ung 7-8 månader att få igång en bra och givande kommunikation. Vi har tre barn och den yngsta är 3 år. Så det kändes som vi behövde dra upp varandra ur gamla rutiner och vanor vi skaffat oss under bebisfasen i våra liv.

• Anonym (Tigga)

Jag vill absolut inte vara otrogen men jag har tagit upp det flera gånger sex för mig är jätte viktigt och det är inte så att jag måste ha sex flera gånger i veckan som vi hade innan.Men jag tycker att vi skulle kunna mötas halva vägen typ en gång i veckan.

• Frisk
    Anonym (Tigga) skrev 2012-06-06 09:42:30 följande:
    Jag vill absolut inte vara otrogen men jag har tagit upp det flera gånger sex för mig är jätte viktigt och det är inte så att jag måste ha sex flera gånger i veckan som vi hade innan.Men jag tycker att vi skulle kunna mötas halva vägen typ en gång i veckan.

Det är ett jättesvårt och känsligt ämne. Man vill ju inte ha sex med någon som inte är intresserad och känna att man mer eller mindre tvingar sin partner, för husfridens skull.
    Man vill ju också känna sig attraktiv och åtrådd, även på det sexuella planet.

På sätt vis och blir det fel hur man än gör. Säger man för mycket så är man tjatig, och gör eller säger man inget så går man själv och lider i det tysta.   
  • Anonym

Hur tänkte du då att ni skulle mötas på halva vägen? Ska hon ställa upp och tvinga sig till sex menar du? Och vill du på allvar ha sex med din tjej när du vet att hon tvingar sig till det. Det finns sätt att minska sin lust annars. Lösningen är inte alltid att den med minst lust måste behöva öka sin.
  • Anonym (ruttet)

Jag har varit med om att vara på båda sidor av den här situationen.

När jag pluggade var jag jäkligt stressad under en period, kanske ett år, och hade noll lust. Min tjej ville hela tiden och försökte förföra mig hela tiden men jag kunde liksom inte. Jag försökte ändå men den ville inte stå och hjärnan ville inte heller vilket gjorde att det blev ännu värre för jag fick panik över det också. Under den tiden sa hon flera gånger att jag borde gå till en doktor/psykolog och kolla vad som var fel på mig, typ. Hon antydde även att jag skulle vara otrogen och att "vårt sexliv är ju inte direkt strålande". Jag bröt ihop vid flera tillfällen. Varje dag när vi var på varsitt håll tänkte jag att idag när jag kommer hem ska jag hångla upp henne och sätta på henne men det gick bara inte. Jag tyckte fortfarande att hon var sexig osv men det var nån press i situationen som gjorde det omöjligt.

Vårt sexliv blev senare riktigt bra, men..

Nuförtiden vill hon ALDRIG medan jag vill jämt, vilket gör mig deprimerad. Gissa vem hon tycker ska gå till psykolog nu..

• Anonym
    Anonym (ruttet) skrev 2012-06-25 00:00:49 följande:
    Jag har varit med om att vara på båda sidor av den här situationen.

När jag pluggade var jag jäkligt stressad under en period, kanske ett år, och hade noll lust. Min tjej ville hela tiden och försökte förföra mig hela tiden men jag kunde liksom inte. Jag försökte ändå men den ville inte stå och hjärnan ville inte heller vilket gjorde att det blev ännu värre för jag fick panik över det också. Under den tiden sa hon flera gånger att jag borde gå till en doktor/psykolog och kolla vad som var fel på mig, typ. Hon antydde även att jag skulle vara otrogen och att "vårt sexliv är ju inte direkt strålande". Jag bröt ihop vid flera tillfällen. Varje dag när vi var på varsitt håll tänkte jag att idag när jag kommer hem ska jag hångla upp henne och sätta på henne men det gick bara inte. Jag tyckte fortfarande att hon var sexig osv men det var nån press i situationen som gjorde det omöjligt.

Vårt sexliv blev senare riktigt bra, men..

Nuförtiden vill hon ALDRIG medan jag vill jämt, vilket gör mig deprimerad. Gissa vem hon tycker ska gå till psykolog nu..
    varför gav du henne inte oralsex eller smeksex?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-06-06 08:33:37 följande:
    Ja, det kanske du borde göra.
  • Anonym (ruttet)
    Anonym skrev 2012-06-25 00:13:42 följande:
    varför gav du henne inte oralsex eller smeksex?
    Trots att jag varit med om båda sidor av myntet är det väldigt svårt att sätta mig in i hur det var då eftersom jag är sexuellt frustrerad nu och har varit i flera år.. jag hade avsmak på allt det sexuella så jag kunde liksom inte.

Jag gjorde det någon enstaka gång men hon ville egenligen inte sånt har jag för mig. Jag har kommit på att det handlar ju inte om att knulla i första hand utan att vara intima och njuta tillsammans - och inte minst att känna att partnern attraheras av en och vill ha en - jag blir iaf inte mätt på de gånger det blir av och hon mer eller mindre lagt upp sig för husfridens skull och inte varit särskilt "med" så att säga.

Blir du?
  • Glowstick
    Anonym (Kvinna31) skrev 2012-06-06 08:38:21 följande:
    Jag skulle vända på steken, bara för att retas med dig och alla moralkärringar och stödstrumpor.

Skojja bara TS. 
    Hur ställer sig din sambo till det då? 
    Har hon någon fundering på vad som kan vara förklaringen till hennes lilla lust?
    Hormonrubbning pga P-piller?
    Skador efter förlossning som påverkar?
    Anonym (Tigga) skrev 2012-06-06 08:30:11 följande:
    .Jag har tagit upp det med henne och så bli det bättre en månad sen lika dant.Innan hade vi sex flera gånger i veckan.Vad ska jag göra.
    Förklaringen till att det fungerar bättre ett tag efter att man tagit upp en så alvarlig sak är enlkel. (Oftast)
    Kvinnor tänder till stor del emotionellt och män tänder till stor del visuellt.
    Hon går igång på allt fint du säger om henne och att du älskar henne och vill leva med henne, inte kan tänka dig någon annan och inte vill vara otrogen, mår dåligt över detta mm mm. 

Ett par veckor senare så har bensinen tagit slut. Fyller man inte på med rätt soppa då så stannar motorn.
    Ps, avstå från bränsletillsatser som, min sexlust, älskarinna, orkar inte med detta mm mm, och tanka med det goda.{#emotions_dlg.flower}HjärtaKaffeKyss

/favoritar för jag är nyfiken på hur det går. 

Cause you're shining like a glow stick. Girl, your body's so sick. Everybody knows it. And I don't know if you notice
Svar på tråden Vill ha sex