• Catoz

Ta med resesäng som bagage för lang haul flight?

Vi ska flyga till Sverige fran Australien i sommar med var 6 manaders dotter och jag funderar pa om vi kan ta med resesängen under det tillatna extra bagaget för bebisen. Är det nagon som vet? Det star ju carry cot pa bokningen men jag vet inte om de menar resesäng eller nagot annat...

• Svar på tråden Ta med resesäng som bagage för lang haul flight?
  • aurora1827

Hej!
    Nej de menar förmodligen en typ av bärmojäng - tänk ligginsatsen i en barnvagn eller babyskydd (bilstol med handtag). Har rest både till Hawaii och Australien med små barn och mitt enda tips är: ta med så lite grejer som möjligt! Det funkar jättebra att improvisera. Små barn får plats att ligga i en flygstol, man kan till och med bädda ner dem i en carry-on resväska. Tipset är alltså att inte ta med mer saker än nödvändigt och försöka tänka så att allting kan användas till flera olika saker.
    // Åsa 

• Catoz

Tack Asa! Misstänker ocksa att det är typ liggdelen till barnvagnen de menar (fast känner ingen som gjort det i ärlighetens namn). Tanken var att ta med resesängen för vara 3 veckor i Europa ( vi bor i Australien) - alltsa inte pa planet. Hoppas att vi far bassinet pa planet- men i värsta fall sa far vi turas om att lata henne sova pa oss...

• Catoz

Joda, vi tänker inte ta med mer än nödvändigt- tar tex inte med babyskyddet utan lanar och hyr det. Men fragan är var det stackars barnet ska sova typ...
    Hon maste ju ha en säng och vi kommer inte att bo pa hotell mer än 2-3 dagar pa 3 veckor.

• MKAsson

Du kanske kan be dem du skall bo hos att köpa en billig ny eller begagnad resesäng som ni kan ha under er tid i Europa så att ni inte behöver släpa med den på flyget?

Lycka till!

• Catoz

Tack för tipset MKAsson. Tyvärr kommer vi att bo pa minst 3 olika ställen i Sverige, Tyskland och Frankrike sa det enklaste blir nog att ta med resesängen. Har dessutom fatt erbjudance om att lana en carrycot av en kompis och det visar sig vara en mjuk bärväska som man kan använda i en barnvagn om man vill-men det coola är att den funkar att använda pa planet ocksa ifall man inte far bassinet. Nu har vi visserligen fatt bassinet pa all flighterna sa det ordnar sig ända.

Svar på tråden Ta med resesäng som bagage för lang haul flight?