• lovegun

Hypnos? Någon med erfarenhet?

Nu är det så att jag behöver glömma en person som har stått mig väldigt nära hela mitt liv, tills för ett år sedan. Det är min egen pappa jag pratar om.

Efter att han valde sin 22-åriga flickvän före sina barn fick jag nog! Men jag kan inte få fanskapet ur mitt huvud. Då nämnde någon att hypnos kanske skulle vara något.
    Kan man glömma en person och dess existens i ens liv med hjälp av hypnos??

Mår pyskiskt dåligt av att gå runt och känna hat emot honom konstant, blir skakig av ilska när jag ser honom och rent ut av hatar honom för det han har gjort!     

• Svar på tråden Hypnos? Någon med erfarenhet?
  • Magnus1973

Hej!

Med hypnos så brukar man inte ta bort minnet utan mer hur du ska kunna hantera det utan att må dåligt av det.

• Cale

Skulle inte rekommendera det - man ska inte "manipulera och radera" minnena, man ska liksom få dem till ro. Hypnos är snarare till för att hantera som Magnus sa. Det är ju därför folk hypnotiserar ifrån rökning i vissa tillfällen.

• notsureif

Hypnos är inte en evidensbaserad metod och man kan inte använda sig av hypnos för att radera ut en person från någons liv inte heller kan man bevisa att hypnos skulle medföra "ro" till dina minnen.
    Hur skulle det gå till om jag får fråga dig? Det enda sättet du möjligtvis skulle kunna radera ut en person ur ditt minne är om du oturligt nog skulle drabbas av demens.

Lär dig hantera dina känslor istället och fokusera inte på vad den här personen har gjort mot dig i ditt förflutna, det går inte att ändra på nu, försök att ser framåt istället, om du inte vill att den här personen ska vara en del av ditt liv är det dags att du slutar fokusera på den så mycket.

Svar på tråden Hypnos? Någon med erfarenhet?