• Emma Ö

Klarar inte klitorisberöring vid samlag=ingen orgasm

Hejsan.

Jag har aldrig fått orgasm vid samlag, vilket jag förstått är ganska vanligt. Egentligen gör det mig inte så mycket, men min sambo påpekar det ibland, och han är inte den första. Jag förstår att han känner sig lite frustrerad över att "han inte lyckas" även fast jag förklarar att det inte har med honom att göra och att det inte är det viktigaste. Dock hade vi helt fantastisk sex senast och då kände jag hur gärna jag ville komma, men jag kunde inte.
    Jag onanerar flitigt och kommer då fort eftersom jag vet hur jag ska göra. Även om han kör med fingrarna på klitoris kan jag komma, men det är tio gånger svårare fast tio gånger skönare. Grejen är att jag måste bli rak som en planka för att det ska gå. Har försökt onanera med benen uppdragna eller liknande, men det går inte. Likaså klarar jag inte av att kombinera slid- och klitorisstimulans, det bara blir kortslutning, som två skilda system. Har ibland försökt stimulera mig själv i slidan men det känns inte alls särskilt skönt.
    Har läst om andra med liknande svårigheter, men de tipsen hjälper mig inte eftersom jag redan kan onanera, jag inte kan smeka klitoris vid samlag, inte känner till några hämningar som jag måste släppa på etc. Kan tillägga att han är den jag varit närmast orgasm med flest gånger och han är den som är "minst" som jag varit med.
    G-punkten har vi hittat, när han fingrar där är det oerhört skönt, men det räcker aldrig hela vägen.
    Vad kan det bero på? Är jag för okänslig i slidan? Är jag för våt? Dålig simultanförmåga som inte kan koncentrera mig på slida och klitoris samtidigt ? ;)
    Blir fort och ofta kåt. Vi har sex 5-10 gånger i veckan, beroende på tid och arbete. Jag skulle helt klart kunna ha sex oftare om tiden och hans ork räckte.

• Svar på tråden Klarar inte klitorisberöring vid samlag=ingen orgasm
  • sexologen

Hej!

Av din fråga läser jag in att du är mycket nöjd med ditt sexliv och att du i högsta grad njuter av sex, men att du har svårt att få orgasm då du och din partner stimulerar klitoris och samtidigt har samlag. Du skriver att du behöver ligga rakt för att komma och i det här kan det vara bra att i lugn och ro pröva olika ställningar för att kanske även nå orgasm vid stimulans av klitoris i andra ställningar. Bra är att om du lättast når orgasm då du själv stimulerar klitoris göra detta även vid samlag.

Det är inget fel på din simultanförmåga. De flesta kvinnor når orgasm via klitoris stimulans och ej genom stimulans via slida.   

All sex ska vara skönt och det du beskriver visar på det sätt du och din partner har sex är skönt för er båda, så fortsätt att utforska din kropp och din partners och pröva er fram till ökad njutning.

Hälsningar
    Sara Dahlin       

Svar på tråden Klarar inte klitorisberöring vid samlag=ingen orgasm