MrC skrev 2012-06-08 02:19:15 följande:
Ring Skatteverket och fråga.
Den som tar emot samtalet kan se detta direkt om du har en GK eller UK (GrundKontroll eller UtökadKontroll).
Sen kan de också se vem som är din handläggare, din akt har en kod på fyra bokstäver, som är kopplad till din handläggare. Den du pratar med kan skriva koden i Skatteverkets personaldatabas och på så sätt få fram namnet. Det är inte alla på Skatteverket som känner till detta dock.
Jag vet, för jag har jobbat som skattehandläggare på Skatteverket.
Anonym (NN) skrev 2012-06-08 08:16:53 följande:
I år är det ändrat till LÄ (Löpande ärendehantering och KO (kontroll)
Som MrC skrev ring och fråga om det finns någon handläggare kopplad till ditt ärende. Be att få deras direktnummer så slipper du sitta i Skatteupplysningens kö. De kan ju koppla dig,men är personen urkopplad för tillfället har du ju inte nummret. Du kan ju alltid lämna ett meddelande så ringer handläggaren upp. Finns det ingen handläggare fråga om den är A-markerad eller varför inget hänt ännu då du e-deklarerat.
Jag har ringt och fick plats 350 i kön. Så jag mailade i stället och väntar på svar. Ringer på måndag om jag inte hört något. Alla hetsar väl över sina skatteåterbäringar nu. Jag vill mest komplettera så att det inte blir något strul om det är så att de granskar mig.
Konvaljen skrev 2012-06-08 09:13:47 följande:
Det är iallafall i november pengarna ska betalas in, vill du veta varför är det bäst att ringa lagstiftaren och fråga...
Det där är en sanning med modifikation. Om du inte har betalat in beloppet före 13 februari så får du betala ränta. Så jag skulle inte säga att det är i november de vill ha pengarna, utan just före 13 februari.