• UnikFamilj

Tomatis?

Finns det nån som har erfarenhet av lyssningsträning enligt Tomatis-metoden? Är nyfiken och sugen, men skeptisk till att det är så VANSINNIGT dyrt! Dottern skulle troligtvis vara mycket hjälpt, kanske även sonen.. Men innan jag funderar vidare, så undrar jag om nån testat och kan dela med sig av sina erfarenheter?

• Svar på tråden Tomatis?
  • kaffemamma

finns lite erfarenheter i en tråd på www.behandlaautism.nu/forum om jag inte minns fel. Också sugen, maken var på info möte, men som sagt väldigt dyrt. Finns även mnågong "light" variant som jag inte vet så mycket om.

• UnikFamilj

Finns en här i närheten, hör och häpna...! Så då funderar man en extra vända. Svårt, och så skulle man ju vara miljonär för att kunna ha möjlighet att fullfölja det man tror på.... *mutter mutter*

• UnikFamilj
    Little Ms Chatterbox skrev 2012-06-09 07:43:01 följande:
    Läs även på vestibularis.se Deras metod bygger på Tomatis men har vidareutvecklats.
    Jag trodde den vilade på annan teorigrund..? Och ja, vi jobbar med liknande metod. Väntar också på att kunna få ta del av metoden i större perspektiv, men det är ännu stökigt när man bort 55 mil bort... =D Ägaren av Vestibularis är jättetrevlig! Minns jag alldeles fel eller har ni tagit del av deras träning under en kortare period för Z? Ringer en klocka långt bak nånstans...
    Det är "den vägen" vi kommit in på tomatis. Finns ju olika varianter av lyssningsträning, nu senast tog tankarna den här omvägen. Tomatis går att få närmare, och träna hemma, det är ju ett stort plus. Men det är ju som sagt äckligt dyrt..! Måste hitta pengar nånstans först... =)
  • Little Ms Chatterbox
    UnikFamilj skrev 2012-06-09 08:17:02 följande:
    Jag trodde den vilade på annan teorigrund..? Och ja, vi jobbar med liknande metod. Väntar också på att kunna få ta del av metoden i större perspektiv, men det är ännu stökigt när man bort 55 mil bort... =D Ägaren av Vestibularis är jättetrevlig! Minns jag alldeles fel eller har ni tagit del av deras träning under en kortare period för Z? Ringer en klocka långt bak nånstans...
    Det är "den vägen" vi kommit in på tomatis. Finns ju olika varianter av lyssningsträning, nu senast tog tankarna den här omvägen. Tomatis går att få närmare, och träna hemma, det är ju ett stort plus. Men det är ju som sagt äckligt dyrt..! Måste hitta pengar nånstans först... =)
    Jo, du har bra minne.-) Skolan jobbade efter det innan han fick diagnos. Sen blev det allt svårare att få det att gå ihop med lektioner och assistenten. Visst såg vi framsteg men det var svårt att träna här hemma när han inte hade medicin i kroppen. Det var så mycket, alla småsyskon och det runt. 
Svar på tråden Tomatis?