• Empeliii

CRL-mått vid CUB-test?

Kan inte släppa tanken så måste fråga....

Räknar ner till förlossningen nu, snart inne i vecka 38, så inte långt kvar!! det har fått mig att börja fundera på datumet jag fick vid RUL, om det verkligen stämmer? Min graviditet flyttades då tillbaka 2 veckor!..

Jag gjorde UL i vecka 8 och sedan CUB 12+2, båda CRL-måtten då stämde överrens med min beräknade vecka sånär som på en dag.. Har läst nånstans att måttet kring vecka 12 diffar mindre mot verkligheten än de som bestämmer BF vid RUL!

Någon som gjort UL 12 + (i vecka 13) och vet hur lång bebisen var då?

Har en stark känsla av att förlossning kan vara mycket närmare än vad pappret säger... :)

• Svar på tråden CRL-mått vid CUB-test?
  • Empeliii

57 mm hade jag 12+2.. Kan det stämma med veckan eller är det för litet?

• Empeliii

Ok, då stämmer kanske det nya datumet iaf.. Bara för att det är så nära inpå förlossningen nu som jag börjat tänka på det så mkt! :) Blir ju ändå förvirrad när dom vid ultraljudet fick mina 57 mm att stämma, 12+3 satte hon mig..

Svårt att veta om man läser i tabeller hur stort fostret är i en viss vecka om tabeller avser fullgångna veckor eller "i vecka"...

Jaja bebisen kommer ju när den vill iaf. :) För mig hade det gärna fått vara nu! :D:D

Svar på tråden CRL-mått vid CUB-test?