Åsikter om namn till 3:an
Vi väntar en trea och är i v. 37. Vi har två barn sedan tidigare, Erik och Siri. Vi har tänkt på Thor som namn om det blir en pojke. Vad tycker ni om det? Kom gärna med fler förslag både till pojke och flicka. :D
Vi väntar en trea och är i v. 37. Vi har två barn sedan tidigare, Erik och Siri. Vi har tänkt på Thor som namn om det blir en pojke. Vad tycker ni om det? Kom gärna med fler förslag både till pojke och flicka. :D
Eftersom att syskonens namn innehåller i så tycker jag det är finast om 3ans gör det med.
Emil
Egil
Simon
Linus
Oliver
Alvin
Mio
Till exempel :)
Signe, Gusten, Alma, Kerstin eller kanske Bo?
Thor är jättefint men även Thore!
Malte kom jag på nu!
Aili eller Sari, det heter mina systrar, jättefina namn båda två!
Jag är ju sjukt kär i Harry, mitt absoluta favoritpojknamn.
Tänkte skriva Iris för det är mitt favorit namn, det blir dock Siri baklänges upptäckte jag nu :)
Thor blir jättebra! Det har samma gammalsvenska klang som era andra syskonnamn, och samma längd. Gillar det dessutom jättemycket för dess associationer till vår gamla asatro, och till manlig styrka.
Flicknamn var det också, ja. Kanske:
Tora
Tuva
Ingrid
Astrid
Hilda
Erik, Siri & Thor är jätte fint!
Fler förslag:
Erik, Siri & Nils
Erik, Siri & Hugo
Erik, Siri & Olle
Erik, Siri & Vilgot
Erik, Siri & Malte
Erik, Siri & Tage
Erik, Siri & Alve
Erik, Siri & Tyra
Erik, Siri & Elsa
Erik, Siri & Vera
Erik, Siri & Saga
Erik, Siri & Viola
Erik, Siri & Ines /Inez
Erik, Siri & Svea
Erik, Siri & Rut
?
Finaste och coolaste tjejnamnet som passar perfekt är Inga. Hör själva; Erik, Siri och Inga. (Som vår dotter för övrigt heter och som vi får jättemycket komplimanger för : ) Då får alla tre 20-talsnamn med fyra bokstäver som innehåller "i".
Thor funkar jättebra, men håller med om att Thore är snäppet bättre eftersom det känns lite mer 1920-30-tal och därför passar fint ihop med Erik och Siri.
Lycka till!
Finaste och coolaste tjejnamnet som passar perfekt är Inga. Hör själva; Erik, Siri och Inga. (Som vår dotter för övrigt heter och som vi får jättemycket komplimanger för : ) Då får alla tre 20-talsnamn med fyra bokstäver som innehåller "i".
Thor funkar jättebra, men håller med om att Thore är snäppet bättre eftersom det känns lite mer 1920-30-tal och därför passar fint ihop med Erik och Siri.
Lycka till!
Tyra
Eira
Gillar Tore bättre.Thor känns så hårt.
Annars kanske Ture,Algot,Knut,Hugo eller Folke.
Tor är snyggare än Thor.