• Fiona M

Gina Tricot: hur tunn/genomskinlig är den här klänningen?

jag är lat och tar mig inte in till stan förrän i slutet av nästa vecka, så jag tänkte fråga här:
    är det ngn som har den här klänningen http://www.ginatricot.com/cse/kollektion/ccollection-p1.html#product_149337 ?
    ser ut som en perfekt mysklänning, men på bilderna av de i andra färger så ser de väldigt tunna ut, behöver man ha ngt under så att inte bh och trosor syns?

• Svar på tråden Gina Tricot: hur tunn/genomskinlig är den här klänningen?
  • Fiona M
    Mio skrev 2012-06-09 15:11:30 följande:
    Åhh, jag vill se! :P
    kopiera hela länken, alternativt gå till den randiga klänningen för 199:-
  • FlitigaLis

Den som heter marilyn dress?

Tror inte man behöver ha nått under men det beror väl på om du har neongula trosor eller om du har vanliga svarta...

• Fiona M
    FlitigaLis skrev 2012-06-09 15:16:32 följande:
    Den som heter marilyn dress?

Tror inte man behöver ha nått under men det beror väl på om du har neongula trosor eller om du har vanliga svarta...
    japp, marilyn!

haha, neongula underkläder har jag nog ganska ont om!
  • FlitigaLis

Så länge man har hela och rena underkläder så spelar det väl ingenr oll om det syns lite grann kan jag tycka. Det finns ju hudfärgade, vilket är smidigt. Fast det beror väl på vad man använder, stringtrosor är ju aldrig någonsin snyggt om det syns igenom, men det är väl ingen över 16 som använder heller.

Det såg väldigt skön ut den där klänningen, man kanske skulle ta och köpa sig en själv

• Fiona M
    FlitigaLis skrev 2012-06-09 15:25:18 följande:
    Så länge man har hela och rena underkläder så spelar det väl ingenr oll om det syns lite grann kan jag tycka. Det finns ju hudfärgade, vilket är smidigt. Fast det beror väl på vad man använder, stringtrosor är ju aldrig någonsin snyggt om det syns igenom, men det är väl ingen över 16 som använder heller.

Det såg väldigt skön ut den där klänningen, man kanske skulle ta och köpa sig en själv
    hela grejen med synliga underkläder känns väl lite för ungdomligt för mig, därför jag frågar.
  • Mio

Kunde inte kopiera länken men jag lyckades leta mig fram till den jag också! Himla fin! :) Tycker inte att den ser så genomskinlig ut.. Enfärgade, neutrala underkläder funkar säkert jättebra till den!

• Pastell

Jättefin Den ser inte så genomskinlig ut, men vad vet jag.

• Fiona M

nej, den randiga ser inte så genomskinlig ut, men kolla på samma modell i andra färger, bakifrån ser man "rätt igenom"!

• Pastell
    Fiona M skrev 2012-06-09 15:52:25 följande:
    nej, den randiga ser inte så genomskinlig ut, men kolla på samma modell i andra färger, bakifrån ser man "rätt igenom"!
    Ja det har du rätt i....svårt. Hoppas någon som har den svarar.
  • Fiona M
    Pastell skrev 2012-06-09 15:57:04 följande:
    Ja det har du rätt i....svårt. Hoppas någon som har den svarar.
    annars får jag återkomma när jag provat den, verkar som några fler tycker den såg skön ut.
  • Pastell
    Fiona M skrev 2012-06-09 15:59:35 följande:
    annars får jag återkomma när jag provat den, verkar som några fler tycker den såg skön ut.
  • Fiona M

sådär, tog mig i kragen och gick ner på stan.
    kan meddela att den randiga (provade inte annan färg) inte alls är genomskinlig och därtill mjuk & skön, så nu har jag en ny mysklänning som jag kan rekommendera andra.

Svar på tråden Gina Tricot: hur tunn/genomskinlig är den här klänningen?