• Anonym (Sexlös)

Behöver hjälp, fort..

För lite över 2 år sedan födde jag vårt första barn, sexlivet innan jag blev gravid var hur bra som helst!
    Sen vi blev föräldrar har lusten aldrig kommit tillbaka igen dock, och jag förstår inte varför..
    Han pressar mig aldrig, men jag känner mig pressad just för att jag vet att han vill.

Men jag känner mig mest ledsen varför jag känner såhär, det förstör så mycket

Nu är vi (kors i taket) gravida med andra barnet i vecka 12, och just under barnplaneringen kände jag "lust" men sedan försvann den igen..

Har försökt tänka, sex-ger lust, men jag känner efter varje sextillfälle att "wow, detta är underbart! Nu kör vi varje kväll".. men just inför varje tillfälle känner jag mig äcklig, får olust och vill inte..

Hur kan man söka hjälp? Finns det hjälp att få?
    Någon som vart med om liknande?
    Kan det ha något att göra med att jag inte trivs i mig själv gällande vikt och vanor?

Behöver allt stöd jag kan få, vill bara må bra och känna lust igen.

• Svar på tråden Behöver hjälp, fort..
  • Anonym (Sexlös)
    zatra skrev 2012-06-09 20:36:48 följande:
    Tycker att du ska vänta med att börja med att ta tabletter...

Jag kände samma sak som dig förr o gick i dom tankarna med om att börja med tabletter.

Men sen fick jag/vi hjälpa av spykologen och det hjälpte   
    Jo tabletter känns väl sådär
    zatra skrev 2012-06-09 20:39:01 följande:
    Jag tycker att det var väldigt genant dom första 20min. sen sen släppta allt. jag kunde lätta på mitt hjärta o säga just vad du skrev innan om din kropp.. Förstod att dom kunde sin sak när vi hade gått 1 gång.
    Åh låter helt underbart! Gud va kul att det löste sig för er, grattis!

Jag minns att när jag började gå ner i vikt så kände jag mig mer sexig, och de ledde till mer sex. Kanske ligger något i det med, i min självbild.
  • zatra

Kanske men ja tror nog att du kommer att kunna bearbeta det om ni hittar något att gå till =)

Tack =)

Hoppas att det kommer att lösa sig för er med =)

Men du väntade din 2a nu?
    Hade du någon konstig känsla i livmodern just när du blev gravid?         

• Anonym (Sexlös)
    zatra skrev 2012-06-09 20:55:19 följande:
    Kanske men ja tror nog att du kommer att kunna bearbeta det om ni hittar något att gå till =)

Tack =)

Hoppas att det kommer att lösa sig för er med =)

Men du väntade din 2a nu?
    Hade du någon konstig känsla i livmodern just när du blev gravid?         
    Jo precis, känns lite läskigt dock =P

Tack, hoppas jag med!

Japp nr 2, jag har känt strålningar i buken ut i låren vid båda mina grav.
  • Anonym (Sexlös)

Puff                                                       

• Mitarashi

Tjuvläserlite i din tråd då min situation ser likadan ut. Jag har värdens underbaraste sambo men lusten infinner sig inte :(

• Anonym (Sexlös)
    Mitarashi skrev 2012-06-10 16:16:35 följande:
    Tjuvläserlite i din tråd då min situation ser likadan ut. Jag har värdens underbaraste sambo men lusten infinner sig inte :(
    Försvann ditt efter barnafödande också? :/ Det är riktigt jobbigt..
  • Fartill3

SEX? varför
    det finns ju wordfeud och annat roligt att fördriva tiden med.
    sex är så grymt överskattat 

Människor glömmer vad du gjort och vad du sagt men de kommer alltid i håg hur du fick dem att känna sig
  • Anonym (Sexlös)
    Fartill3 skrev 2012-06-10 16:26:12 följande:
    SEX? varför
    det finns ju wordfeud och annat roligt att fördriva tiden med.
    sex är så grymt överskattat 
    Ja för vissa kanske, hade jag känt likadant hade jag knappast skapat denna tråd..
  • Mitarashi

Under min graviditet så mådde jag nästan konstant illa så jag tror vi fick till det en gång. Sedan efter vår dotter föddes (med snitt) för ett år sedan har vi fått till det två gånger.
    Det är inte så att jag inte älskar min sambo men lusten är som bortblåst. Jag tänder inte på någon, fantiserar inte längre och tittar inte på andra.
    Han är underbar, tjatar inte och försöker inte pressa mig men jag känner mig pressad och stressad bara för att jag vet att han så gärna vill.
    Jag har också tänkt "sex göder lusten" och när vi väl har sex så tycker jag att det är skönt. Jag kan tänka på morgonen "ikväll ska vi få till det" men sen blir det aldrig så ändå :/

• Anonym (Sexlös)
    Mitarashi skrev 2012-06-10 16:32:03 följande:
    Under min graviditet så mådde jag nästan konstant illa så jag tror vi fick till det en gång. Sedan efter vår dotter föddes (med snitt) för ett år sedan har vi fått till det två gånger.
    Det är inte så att jag inte älskar min sambo men lusten är som bortblåst. Jag tänder inte på någon, fantiserar inte längre och tittar inte på andra.
    Han är underbar, tjatar inte och försöker inte pressa mig men jag känner mig pressad och stressad bara för att jag vet att han så gärna vill.
    Jag har också tänkt "sex göder lusten" och när vi väl har sex så tycker jag att det är skönt. Jag kan tänka på morgonen "ikväll ska vi få till det" men sen blir det aldrig så ändå :/
    Men det är ju precis så jag känner! När vi väl gjort det vill jag göra det tusen gånger om.. men så dröjer det 2 mån till nästa liksom. Fattar inte!
    Känner typ ångest innan..
  • Mitarashi

Ja det är samma här! Jag förstår dock inte varför jag känner som jag gör.
    Vi har ett superbra förhållande i övrigt.

Finns det någon som har fler tips för oss lustlösa?

• Anonym (Sexlös)
    Mitarashi skrev 2012-06-10 16:51:16 följande:
    Ja det är samma här! Jag förstår dock inte varför jag känner som jag gör.
    Vi har ett superbra förhållande i övrigt.

Finns det någon som har fler tips för oss lustlösa?
    Samma här! Vill så gärna att det skall vara som innan, sjukt frustrerande!!

Ja tips tack!
  • Anonym

VILL du ha tillbaka din sexlust eller är det mer för din sambos skull som du vill ha tillbaka den?

• Anonym (Sexlös)
    Anonym skrev 2012-06-10 17:00:31 följande:
    VILL du ha tillbaka din sexlust eller är det mer för din sambos skull som du vill ha tillbaka den?
    Jag vill för min skull, men även för vårt förhållande då man mår bra av sex och samvaro.. och jag mår dåligt när jag inget känner.
  • Mitarashi

Jag vill ha tillbaka min lust för min skull, jag älskar att ha sex och jag kan inte tänka mig ett helt liv utan. Sen att min sambo blir glad och vår relation blir ännu bättre är bonusar.
    Jag tror nog att sexlös känner lite liknande om jag får analysera inläggen lite.

• Anonym

Jag har samma problem... I mitt fall är det hormonerna som är boven. Jag tål inga p-piller t.ex för lusten o min personlighet försvinner helt. Lika under graviditet. Inga medel i världen får mig att gå med på sex, tyvärr. I hjärnan vill jag men kroppen sätter stopp. Det känns som att bli våldtagen att "gå med på sex" när man inte vill. Samma sak är det under tiden jag ammar. Och även under PMS när jag inte är gravid. Jag har lärt mig att jag är hormonkänslig och får försöka undvika alla hormoner. :) Jag vet att jag alltid "kommer tillbaka" när graviditeten och amningen är överstökad och tills dess får jag o mannen helt enkelt stå ut. Men man kan ju tillfredsställa mannen ändå fast man inte själv deltar. ;)

Svar på tråden Behöver hjälp, fort..