• aquacon

Hur länge får era 14-åringars killar stanna

Hej!
    Jag har en 14-årig dotter som varit tillsammans med sin kille nu i två månader, det är en jättefin kille lugn och skötsam. Jag tror att vi som föräldrar är lite för hårda ibland eller rättare sagt så är jag och min sambo (min dotters pappa) inte helt överrens och jag ville bara höra om ni har några hålltider på vardagar resp. helger.

• Svar på tråden Hur länge får era 14-åringars killar stanna
  • Lena

När jag var 15 så fick min pojkvän sova över. Tycker det är okej i högstadiet.

• LadyE

När jag var 15 så fick pojkvänner sova över på helger men inte på vardagar, samma som med kompisar och det var mer eller mindre samma tider som gällde också.

• Lemio

Då sov jag över med min pojkvän. Efter att ha fått en noggrann genomgång med preventivmedel och satt på p-piller :p

• amalie79

Oj vad olika man har vuxit upp! Åtta på helger och tio på vardagar tycker jag. Inga stängda dörrar till rummet :)

• 2012mamma

Då sov jag över hos min kille på helger, lov och ibland under vardagar! Det kommer jag låta min son göra också om han sköter det, frihet under ansvar!

• Lemio

Med tanke på att det finns oralsex på skoltoaletterna.. Så det där med "inga stängda dörrar" går man lätt runt.. Tror det är bättre att vara öppen som person och förstå att barnen växer upp. Så kanske man minskar risken för smussel och att saker bara blir fel..

• MammaHela
    amalie79 skrev 2012-06-09 23:19:04 följande:
    Oj vad olika man har vuxit upp! Åtta på helger och tio på vardagar tycker jag. Inga stängda dörrar till rummet :)
    varför inte stängda dörrar?  Har de inte rätt till privatliv?

Tror du inte att de har sex när det inte är någon hemma lika gärna? 
  • 2012mamma
    Lemio skrev 2012-06-09 23:24:25 följande:
    Med tanke på att det finns oralsex på skoltoaletterna.. Så det där med "inga stängda dörrar" går man lätt runt.. Tror det är bättre att vara öppen som person och förstå att barnen växer upp. Så kanske man minskar risken för smussel och att saker bara blir fel..
    Du har så rätt,  vi hade ofta sex i lekstugan när vi inte hittade andra ställen att vara i fred på i den åldern.. Jag tror inte man varken kan eller ska hindra tonåring från att ha sex med varandra däremot ska man lära dom vikten av att skydda sig. 
  • Lemio

Ja precis. Det är inte fel att ha sex, men det är fel att ha sex om man inte vet innebörden av skydd och inte känner sej trygg i det man gör. OM det nu skulle bli fel, dvs sjukdom eller graviditet skulle jag vilja att mina barn kände sej trygga i att komma till mej. Inte skämmas över att dom gjort något "förbjudet som blev fel".

Låt dom bli vuxna :)

• dukat
    Lemio skrev 2012-06-10 12:25:30 följande:
    Ja precis. Det är inte fel att ha sex, men det är fel att ha sex om man inte vet innebörden av skydd och inte känner sej trygg i det man gör. OM det nu skulle bli fel, dvs sjukdom eller graviditet skulle jag vilja att mina barn kände sej trygga i att komma till mej. Inte skämmas över att dom gjort något "förbjudet som blev fel".

Låt dom bli vuxna :)

Ja så tycker väl jag med.Har en kille på 14 och han har alltid sovit över hos tjejkompisar och dom här i hans rum o i samma säng och med stängd dörr så klart. Det är ju snarae regel än undantag att killar o tjejer sover ihop på läger,klassresor,scouter osv.Ibland duschar dom ihop o ibland inte
Svar på tråden Hur länge får era 14-åringars killar stanna