Kan man byta namn på sin elvamånaders?
Jag ångrar namnet på mitt tredje barn! Vi tyckte att det var jättesvårt med pojknamn och tvekade mellan två namn. Det ena namnet tyckte hans storasyskon och jag var väl lite sådär förlossningsblödig och tyckte att det var så viktigt att syskonen fick va med och bestämma. Så han fick det namnet. Kände nästan direkt att det inte kändes så bra, men tänkte att jag vänjer mig, att han blir ett med sitt namn. Men nu är han elva månader och det känns fortfarande fel! Jag tycker att namnet är fint, men att det känns tråkigt för att det är så vanligt och har varit vanligt så länge (låter hemskt, jag vet, men det är så jag känner). Syskonens namn är lite mer ovanliga och passar dom perfekt, så dom namnen är jag supernöjd med - därför känns det extra fel att inte va nöjd med minstingens namn. Min man håller med, så nu velar vi om vi ska byta namn till det andra vi hade som förslag och som vi egentligen gillar bättre och som skulle passa in bättre i syskonskaran. Vad tycker ni?? Han lyssnar till sitt namn, men vi har en massa smeknamn på honom som han också lyssnar till (typ gullgubben) så för hans del vore det nog inte jättekonstigt. Men ja ... är det nån annan som bytt namn på sitt barn? Hur blev det i så fall?