Anonym (puregon) skrev 2012-06-10 19:11:14 följande:
Det är nog olika hur länge man får testa med pergotime. Jag gjorde 3 enkla, 1 dubbel och en trippel innan jag började med sprutorna.
Sprutan ser ut som en insulinspruta och man får ta den själv. Man sprutar varje dag tills man får ägglossning men som längst i 30 dagar ungefär, men kan även räcka med 7 dagar. Jag behövde spruta i 24 dagar.
Jag har också pcos och när vi väl får ett moget ägg ska dom tydligen hålla superkvalité :)
gjorde det ont att ta dessa sprutor, samt vart tar man dom, i magen som en insulinspruta eller i benet ?
Är så spruträdd men får man ett plus på stickan är det helt klart värt det.
Hade du några biverkningar av sprutorna, samt hur ofta gick du på kontroller när du tog dom ?
Eller testade du själv med ÄL-tester och kunde därifrån se när det hände något i kroppen?
Får man fråga en privat fråga, hur mycket väger du? Är du överviktig?
Många säger att vikten har stor betydelse, men många blir ju även gravida trots att dom är överviktiga.
Jag har gått upp ganska mycket den senaste tiden ( 1,5-2 åren) delvis för att jag har varit så nere eftersom det inte har hänt något på barnfronten.. trötsätit. Nu väger jag 76 kg till mina 158 cm långa kropp , så visst behöver jag gå ner... gick upp 8 kg efter att jag slutade med p-piller :(