• jessica g

Är någon av dessa klänningar ok på bröllop?

Jag ska gå på ett bröllop nu i sommar, eller rättare två Glad

Jag är nu ute och letar klänning som passar både klädkoden Mörk kostym och Kavaj. Jag har sprungit runt på stan nu i helgen, men hittade ingenting! Typiskt...

När jag kom hem kikade jag lite på nätet och hittade två klänningar som jag fastnade för. Dock så är jag osäker om de är ok att ha på bröllop. Jag har aldrig varit på bröllop tidigare så är lite osäker på vad som passar och inte passar.

Vore tacksam för lite smakråd Skrattande

http://www.cissiochselma.se/skunkfunk-klanning-zur-bla-p-1456-c-230.aspx

http://www.cissiochselma.se/n%C3%BCmph-klanning-love-p-1323-c-230.aspx

Båda klänningarna är ganska enkla och går till knäet ungefär.

Vad tycker du? Är någon av dessa klänningar ok på bröllop?

• Svar på tråden Är någon av dessa klänningar ok på bröllop?
  • A0508

Tycker båda är ok. 
    Ingen av dem är i min stil, men tycker färgerna funkar på bröllop!! Så länge det inte är svart så funkar det mesta! 

• Pirum

Definitivt ja på första. Den andra är kanske något för vardaglig? 

• Lysrör

Den andra liknar en sopsäck.

• Moa 809

Med rätt accessoarer funkar båda två, jag gillade särskilt tvåan - den från Nümph! Höga klackar, kuvertväska, fina smycken och tjusig frisyr och du är i hamn Glad

• Duckan

Möjligtvis tvåan, den färgglada. För egen del väljer jag något mer festligt.

• Loppan8604

Tycker den första. Den andra e röd å enligt gamla talesätt har den som bär rött haft sex med brudgummen.

• La Lola
    Loppan8604 skrev 2012-06-10 21:03:52 följande:
    Tycker den första. Den andra e röd å enligt gamla talesätt har den som bär rött haft sex med brudgummen.
    Härligt, ännu en som gått på detta.....

Läs här och sluta sprida denna felaktighet vidare.
    www.dn.se/blogg/etikettfragan/2010/04/06/brollopsrottforbud-6892/
    *mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • Loppan8604

de kan mycke väl vara så men dn e kanske inte heller den mest pålitlig källan....

TS tro på de du vill å ta den klänning du tycker om, ja skrev bara min åsikt (den jag läst) men de får man tyvärr inte göra här inne... 

• La Lola
    Loppan8604 skrev 2012-06-10 21:14:27 följande:
    de kan mycke väl vara så men dn e kanske inte heller den mest pålitlig källan....

TS tro på de du vill å ta den klänning du tycker om, ja skrev bara min åsikt (den jag läst) men de får man tyvärr inte göra här inne... 
    Du vet inte vem Ribbing är alltså?

Fundera då på om kungafamiljerna o deras gäster inte heller har koll på vett o etikett....för där förekommer röda klänningar väldigt ofta på bröllop.......
  • Duckan

Sannerligen, rött är en vanlig färg bland kungligheter. Skrock-trams är inget att lyssna på.

• Loppan8604

tänkte bara fråga om du varit inne på din profil å kollat va du skrev där inne för någon månad sedan... något om att inte käka taggtråd till frukost?? Aja pallar inte med sådant trams.

TS: Lycka till på bröllopet:) 

• La Lola
    Loppan8604 skrev 2012-06-10 21:22:33 följande:

tänkte bara fråga om du varit inne på din profil å kollat va du skrev där inne för någon månad sedan... något om att inte käka taggtråd till frukost?? Aja pallar inte med sådant trams.

TS: Lycka till på bröllopet:) 

Eh...ja?

Jag pallar inte med tramset med denna myt.
  • jessica g

Tack för alla svar! På svaren att dömma har jag inte varit helt fel ute iallafall Glad

Just nu lutar det åt den blåa som kanske sticker ut lite mer, det jag är lite rädd för är om den är FÖR mörk, men å andra sidan har den ju ljusa inslag.. och med rätt accessoarer blir det kanske bra!

Sedan diggar jag Moa 809 svar Skrattande gällade den rödorange klänningen.

Jag har läst på lite mer ang klädseln och det verkar som att det är ok att ha knälång klänning till mörk kostym samt kavaj. Kan hända att klänningarna är lite för enkla, i allafall när man se till tyget. Tydligen är det siden eller dylikt som gäller. Men jag gillar inte sådant. Jag föredrar bomull eller liknande material. Jag är heller inte en sådan tjej som i annat fall har klänning. Jag bär aldrig klänning, så det kom lite som en chock att jag ska på flera bröllop nu i sommar.. och att man inte kan ha byxor!! Men vem vet, jag kanske börjar gillar klänningar efter i sommar Flört

Nu väntar jag med spänning på mitt paket med klänningarna. Nyfiken på om de är lika fina som på bilderna.

• Daeminimon
    jessica g skrev 2012-06-10 22:10:38 följande:
    Tack för alla svar! På svaren att dömma har jag inte varit helt fel ute iallafall Glad

Just nu lutar det åt den blåa som kanske sticker ut lite mer, det jag är lite rädd för är om den är FÖR mörk, men å andra sidan har den ju ljusa inslag.. och med rätt accessoarer blir det kanske bra!

Jag har läst på lite mer ang klädseln och det verkar som att det är ok att ha knälång klänning till mörk kostym samt kavaj. Kan hända att klänningarna är lite för enkla, i allafall när man se till tyget. Tydligen är det siden eller dylikt som gäller. Men jag gillar inte sådant. Jag föredrar bomull eller liknande material. Jag är heller inte en sådan tjej som i annat fall har klänning. Jag bär aldrig klänning, så det kom lite som en chock att jag ska på flera bröllop nu i sommar.. och att man inte kan ha byxor!! Men vem vet, jag kanske börjar gillar klänningar efter i sommar Flört

Nu väntar jag med spänning på mitt paket med klänningarna. Nyfiken på om de är lika fina som på bilderna.
    En snygg, ljus kavaj/bolero/finkofta/sjal, ljus väska och skor, kanske något fint i håret?
  • La Lola
    jessica g skrev 2012-06-10 22:10:38 följande:

Du kan ha byxor.
  • jessica g
    Daeminimon skrev 2012-06-10 22:14:16 följande:
    En snygg, ljus kavaj/bolero/finkofta/sjal, ljus väska och skor, kanske något fint i håret?
    Tack för tipset! Ja det kan ju lätta upp klänningen faktiskt :)
    La Lola skrev 2012-06-10 22:18:37 följande:
    Du kan ha byxor.
    Det kanske man kan, men det känns inte helt ok ändå på något sätt. Klänning får det bli :)
  • La Lola
    jessica g skrev 2012-06-10 22:21:35 följande:
    Det kanske man kan, men det känns inte helt ok ändå på något sätt. Klänning får det bli :)
    Nä, jag vet, det känns som om det ska vara klänning.
  • Miss Cee

Ja båda klänningarna funkar till de klädkoderna. Men jag skulle pynta upp dem med festliga och glittriga accessoarer eftersom de annars riskerar att bli lite vardagliga. Men med rätt tillbehör så blir de jättebra båda två.

Att rött skulle betyda något eller vara förbjudet på bröllop är inte sant, och har aldrig varit sant och om folk slutar sprida det missförståndet så kanske vi slipper diskutera sånt i framtiden ;)

Ordet
Svar på tråden Är någon av dessa klänningar ok på bröllop?