• Mummy

Resa 4-6 veckor med barnen (7 och 9), vart åka?

Efter en del diskusisoner har vi bestämt att vi om två somrar ska åka på en längre resa, ca 4-6 veckor tillsammans med  barnen som då kommer vara 7½ och 9 år. Med tanke på semester för oss samt barnens skola behöver vi åka under sommaren. Vart åker man vid den tiden??
    Vi vill inte ligga och sola och bada alla veckor, utan är ganska rastlösa av oss och vill se mycket och åka runt. I nuläget är vi intresserade av västindien, afrika, usa, asien...Alltså allt! 

Ni som rest runt med barnen, hur upplever ni att det fungerat med barn i ungefär samma åldrar?   

• Svar på tråden Resa 4-6 veckor med barnen (7 och 9), vart åka?
  • Dixie

USA tycker jag om och det är mycket barnvänligt att resa där, under 4-6 veckor hinner ni ju se mycket!

• Mummy
    Dixie skrev 2012-06-11 20:48:56 följande:
    USA tycker jag om och det är mycket barnvänligt att resa där, under 4-6 veckor hinner ni ju se mycket!

Jag älskar USA! Men vi känner att vi gärna vill se något annat. Jag och maken var där 2010 och besökte Memphis, Las Vegas och San Francisco. Jag och dottern var i Texas i knappt två månader i höstas.
  • Mibi
    Mummy skrev 2012-06-11 21:50:09 följande:
    Jag älskar USA! Men vi känner att vi gärna vill se något annat. Jag och maken var där 2010 och besökte Memphis, Las Vegas och San Francisco. Jag och dottern var i Texas i knappt två månader i höstas.
    de har en fantastisk västkust oxå ;)
  • Dixie
    Mibi skrev 2012-06-12 19:40:28 följande:
    de har en fantastisk västkust oxå ;)
    fast San Francisco ligger ju på västkusten.........  
  • evaoregon

Nordvästra USA (Washington och Oregon samt även British Columbia i Canada) är toppen på sommaren!

• Mibi
    Dixie skrev 2012-06-13 08:24:46 följande:
    fast San Francisco ligger ju på västkusten.........  
    Ursäkta...menade självklart ÖSTkust ;)
  • evaoregon
    Mibi skrev 2012-06-14 13:00:43 följande:
    Ursäkta...menade självklart ÖSTkust ;)
    Det också, men på sommaren är det perfekt sommarväder i nordvästra USA (kan bli riktigt klibbigt på östkusten) och man har inte sett så mycket av västkusten om man "bara" varit i San Francisco.
Svar på tråden Resa 4-6 veckor med barnen (7 och 9), vart åka?