Nån som ej fått sjukpenning när ni haft foglossning?
Hejsan. Jag är gravid i vecka 23 och har haft mycket problem med ryggen/foglossning från ca v 18 (före graviditeten hade jag också mycket problem med ryggen pga rörligt bäcken och är regelbundet till sjukgymnast under åren). Jag tänkte att jag skulle stå ut till semestern men nu orkar jag inte längre så jag har sjukskrivit mig själv en vecka och idag ringde jag och pratade med min läkare som jag ska träffa imorgon och han ska sjukskriva mig resten av tiden tills jag går på semester. Men han säger att även om han gör det så är det inte säkert att försäkringskassan godkänner det för att jag är så tidigt i graviditeten så jag får kanske inga pengar för dessa veckor som läkaren sjukskriver mig.
Har någon annan varit med om något liknande? Vad kan jag göra om jag får avslag? Ska jag bara acceptera att inte få några pengar?
Och när jag pratade med min barnmorska så lät det inte alls som att det skulle vara så svårt, hon pratade till och med om att jag skulle sjukskriva mig redan v 19 (dvs för en månad sedan) för att hon märkte hur himla jobbigt jag hade det men som sagt tänkte jag att jag skulle stå ut till semester. Men nu gjorde jag inte det.
Nu känns det som att jag bara får chansa om jag pengar eller inte. *suck*