• jagvill85

Vänta på "egen" mens före pergo start?

Hej ni med pergo erfarenhet! Jag har nu hämtat ut första provera och pergokuren. Har oregelbunden mens 42-53 dagar och är nu på dag 49. Kan jag börja med proveran nu ellet är det bättre att invänta egen mens? Har haft sparsamma bruna flytningar, ont i svank o tjejmage under en vecka så känns som mensen är på kommande. Men samtidigt kanske det var de bruna flytningarna som var mensen...Är så otålig med att börja med pergon! Hur har ni gjort eller blivit rådda att göra? Börjat knapra på direkten? Tack på förhand!

• Svar på tråden Vänta på "egen" mens före pergo start?
  • Nordanvinden08

Jag har väldigt oregelbunden mens.. Kan ta år... Så jag åt provera för att få en blödning, sen fick jag ju mens efter pergo.. Och började om igen.. Osv... Jag skulle ringa och rådfråga din läkare, berätta det du berättat här så får du nog ett bra svar.
    Lycka till!!!!

• choklaa

Jag väntade. Tog sen provera. Min gyn sa att om jag ej inväntar egen mens innan jag börjar med provera är det extremt viktigt att jag vet och är 100% att jag ej är gravid. Våga ej chans så jag inväntade tant röd och började med provera. Tog den i tre månader och sen efter tredje provera mensen tog jag första kursen med pergotime och det blev ett plus :) är nu i vecka 6 :)

Svar på tråden Vänta på "egen" mens före pergo start?